Untitled

LaMem، آنچه برای ارزیابی طرح‌ها و عکس‌های خود نیاز دارید

طراحی و گرافیک - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۹ آذر ۱۳۹۴

دنیای طراحی بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم و همه ما دیدیم که در هر دوره از عصر دیجیتال، تغییر و تحول مشخصی در این زمینه رخ‌داده و سبک طراحی جدیدی مطرح شده‌است. البته تجربه این چند سال اخیر، ثابت کرده که ذهن انسان‌ها بیشتر به طراحی‌های ساده گرایش دارد تا طراحی‌هایی که بیش از حد در آنها المان‌های گرافیکی دیده می‌شود. ولی موضوع مهم‌تر این است که آیا در حال حاضر طراحی‌ها و عکس‌هایی که در تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و حتی وب‌سایت خود به کار می‌بریم، در ذهن مخاطبان ما به خوبی ثبت می‌گردند یا خیر؟

 

بی‌شک حتی یک طراح خبره نمی‌تواند با یک نگاه به عکس طراح شما متوجه شود که چه قدر محتوای تصویری تولید شده توسط شما در ذهن مخاطبتان ماندگار است. پس لازم است که از یک ابزار بهره ببرید که تخصصی‌تر طراحی‌های شما را آنالیز و ارزیابی کند. اخیرا در این راستا، دانشگاه MIT وب‌سایتی را راه‌اندازی راه‌اندازی کرده که در این مسیر به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

این وب‌سایت که LaMem نام دارد، با یک عملکرد بسیار سریع طرح‌ها و عکس‌های شما را ارزیابی کرده و به شما اعلام می‌کند که چند درصد احتمال یادآوری آن برای مخاطبانتان وجود دارد. ایده این ابزار از نبود اپلیکیشنی برای ارزیابی طرح‌ها و عکس‌ها گرفته شده و پس از تحقیق و بررسی روی ۶۰ هزار عکس، چهار نفر از اعضای مرکز تحقیقاتی دانشگاه MIT، توانسته‌اند این سرویس رایگان آنلاین را راه‌اندازی کنند.

 

کار با این وب‌سایت آنقدر آسان است که به سرعت می‌توانید طرح‌ها و عکس‌های خود را ارزیابی کنید؛ فقط کافیست وارد وب‌سایت LaMem شده و سپس در بخش Demo، فایل مورد نظر خود را آپلود کرده و بلافاصله، می‌توانید نتایج آنالیز و ارزیابی طرح یا عکس خود را مشاهده کنید.

 

در نظر داشته باشید که نمره‌ای که به فایل تصویری شما داده می‌شود، در بازه ۰ تا ۱ قرار دارد و تصویری که بیشترین ارزش را از لحاظ یادآوری ذهنی داشته باشید، نمره ۱ به آن تعلق خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن برای ارزش‌گذاری عکس‌ها طراحی شده؛ ولی با این حال می‌توانید از آن برای ارزیابی طرح‌های گرافیکی هم استفاده کنید.

 

در ادامه می‌توانید چند بنر تبلیغاتی را مشاهده کنید که بواسطه این اپلیکیشن تحت وب ارزیابی شده‌اند:

 

600x300---Car-2

۰.۹۷۸

300x600

۱

600x300-1

۰.۸۸۲

 

 

 

 

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “LaMem، آنچه برای ارزیابی طرح‌ها و عکس‌های خود نیاز دارید
  1. احسان نمکی‌روش
    آذر ۳۰, ۱۳۹۴ — ۶:۲۶ ق.ظ

    چقدر جالب…ولی انگار معیارش فقط سادگی طرحه…درسته؟

    • پویان
      آذر ۳۰, ۱۳۹۴ — ۱:۴۸ ب.ظ

      نه، نمیشه گفت معیارش دقیقاً همینه ولی تمرکز تصویری براش عامل مهمیه. توی وبسایت اصل مقاله موجوده برای مطالعه. البته به نظر من یک سری عوامل مهم هم توش قابل سنجش نیست. مثلاً خلاقیت؛ خرق عادت یا … ولی از نظر ترکیب بندی و رنگ موضوع رو خوب آنالیز میکنه.

  2. محمد
    آذر ۳۰, ۱۳۹۴ — ۸:۳۳ ق.ظ

    ایده جالبی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !