UTM TRACK

آنچه که باید در مورد کد های UTM Tracking بدانید

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

یکی از جنبه های بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی، این است که بتوانیم میزان موفقیت خود را بررسی کنیم. مهم نیست که شما از چه ابزاری برای سنجش موفقیتتان استفاده می کنید و تنها نتایج استخراج شده مهم است. بعضی اوقات برای گرفتن نتایج بهتر بودجه خود را بیشتر کرده و حتی شخص جدیدی را برای بهبود وضعیت بازاریابی به استخدام در می آورید.ولی فراموش نکنید که استفاده از ابزار های مناسب هستند که شما را به هدف می رسانند.

Google Link Builder یکی از ابزار هایی است که به کمک آن می توانید کد هایی (UTM Codes) به آخر لینک های خود اضافه کنید تا بتوانید جریان ورودی مخاطبان خود را ردیابی کنید.

کد های UTM:

کد های UTM که به آنها پارامتر های UTM هم گفته می شود، واژه هایی هستند که به انتهای لینک های شما اضافه شده و در ردیابی کردن (Track) میزان موفقیت محتوای تولید شده و تبلیغات اینترنتی در وب، کمک می کند.

این کد های UTM که در زیر به معرفی آنها می پردازیم، به شما این امکان را می دهند که بوسیله تحلیلگر وب خود (Analytics)، مبدا هایی که بازدیدکنندگان از آنها وارد وب سایت شما شده اند را ردیابی کنید.

پارامتر Campaign: در این قسمت باید نام کمپین را قرار دهید

مثال: utm_campaign=20percentpromocode

پارامتر: Source: این پارامتر وب سایتی است که شما از آن ترافیک دریافت می کنید

مثال:  utm_source=Facebook

پارامتر Medium: نام ابزار بازاریابی خود را در این قسمت وارد می کنید

Parameter-and-Value

مثال: utm_medium=socialmedia

پارامتر Content: در این قسمت نوع محتوایی که ارائه می دهید را وارد می کنید

مثال:  utm_content=sidebarlink or utm_content=headerlink

پارامتر: این پارامتر کلمه کلیدی ای است که در تبلیغات PPC شما قرار گرفته است.

مثال: utm_term=marketing+software

شما حداقل باید سه کد اول را به کار ببرید و در غیر این صورت به کار بردن کدهای UTM بی کاربرد خواهد بود.

ترکیبات این ۵ کد UTM به شما کمک می کنند تا:

– میزان موفقیت فعالیت های بازاریابی خود را دریابید

– متوجه شوید که محتوای شبکه های اجتماعی شما تا چه حد مورد توجه قرار می گیرند

– دریابید که یک نوع محتوای مشخص در کدام یک از روش های بازاریابی تاثیر بیشتری می گذارند

– متوجه شوید که مخاطبان شما بیشتر در کجا روی لینک یک پست شما کلیک می کنند

اگر می‌خواهید نحوه آنالیز کمپین‌های خود را بدانید پیشنهاد میکنم مقاله چگونه کمپین تبلیغات اینترنتی خود را ردگیری کنید در آکادمی ای‌نتورک مطالعه کنید.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “آنچه که باید در مورد کد های UTM Tracking بدانید
  1. ehsan
    مرداد ۲۶, ۱۳۹۴ — ۴:۴۴ ق.ظ

    چطور میشه به اطلاعات کمپینهایی که با کد utm ایجاد کردیم دسترسی پیدا کنیم؟منظورم آمار کلیک ها و تجزیه و تحلیل اونهاست…

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !