0d56f9e9-4890-4ed9-8f68-f708b636e003-460x276

آیا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به بن بست خواهد رسید؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

از زمان ظهور شبکه‌های اجتماعی تا به امروز، بازاریابان مدرن روز به روز بیشتر به بستر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ایمان آوردند تا حدود ۱۲ ماه پیش که اتفاقات برنامه ریزی شده‌ای توسط شرکت فیسبوک اتفاق افتاد. زمانی که این شبکه اجتماعی پا به عرصه گذاشت، همه سوالشان این بود که این شبکه اجتماعی چگونه درآمدزایی خواهد کرد؟ همه می‌دانستند که تبلیغات درون فیسبوک جواب این سوال است؛ ولی اکثرا نمی‌دانستند که فیسبوک قصد دارد کاملا بنیادی و روی نمایش پست‌های فیسبوک درآمدزایی اش را شروع کند.

فیسبوک طی ۱۲ ماه گذشته، نمایش پست‌های صفحات فعال کاری که به اشخاص و برندها تعلق دارند را به زیر ۴ درصد از دنبالکننده های آن صفحات رسانده است. ابن در حالی است که یک منبع نامشخص عنوان کرده که فیسبوک قصد دارد این عدد را به صفر برساند تا همه مجبور شوند از گزینه های تبلیغاتی Boost و Promote استفاده کنند تا صفحه کاریشان همچنان پربیننده باقی بماند.

اما فاکتور مثبت دیگری هم وجود دارد که محتواگرایی فیسبوک به حساب می‌آید و اگر محتوایی خوب بوجود آورید، به طور حتم پست‌های شما از آن چیزی که انتظار دارید بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و حدود ۲ درصد مخاطبان شما درگیر خواهند شد. البته این محتوا گرایی هم دارای الگوریتمی است که تمام حساب و کتاب ها توسط آن صورت می‌گیرد. برای مثال ممکن است نوع جنسیت و یا سن کاربران که با پست تعامل داشته‌اند ملاک قرار بگیرد.

social media marketing

در حال حاضر کاربران فیسبوک می‌توانند با Get Notification کردن یک صفحه، روزانه تمام پست‌ها آن صفحه را دریافت کنند و این تنها روشی است که هر کاربر به واسطه آن می‌تواند از تمام محتوا های یک صفحه فیسبوک مطلع گردد.

البته داستان (پرداخت کن تا دیده شوی) به فیسبوک ختم نمی‌شود و اخیرا توئیتر هم اعلام کرده که قصد دارد چنین سیستم راه اندازی کند و نمایش توئیت‌ها هم محدود خواهد شد و البته هنوز هم مشخص نیست که این محدودیت در نمایش تویئت ها به شدت پست‌های فیسبوک خواهد بود یا خیر.بنابراین با این تغییرات نیاز هست که با برنامه ریزی دقیق و تولید محتوای مفید کاربران را جذب کرد. اگر در مورد بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌خواهید بدانید می‌توانید این مقاله را بخوانید.

با تمام این اوضاع همچنان می‌توان با محتوایی سودمند، مخاطب خود را حفظ کرده و به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ادامه داد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “آیا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به بن بست خواهد رسید؟
  1. reza
    شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ — ۵:۱۳ ق.ظ

    نکته ای که نباید مغفول باقی بمونه اینه که در راه اندازی یک جریان رسانه ای و تبلیغاتی برای یک محصول شبکه های اجتماعی نقش بی بدیلی بازی می کنند
    اتفاقاتی که همین اواخر در کشور خودمان در مورد مدرسه موشها و سایر فیلم ها رخ داده را بررسی کنید. چند ماه قبل از اینکه فیلم اکران شود صفحه این فیلم در شبکه های اجتماعی راه اندازی و به صورت متناوب و منظم آپدیت شد. به میزانی این موفق و موثر بود که ذهن افراد از سه ماه قبل از اکران فیلم با فیلم درگیر بوده و با اکران آن همه به دنبال تماشای آن در سینما هستند و می شود این فروش میلیاردی…

  2. جواد حیدری
    شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ — ۵:۴۰ ق.ظ

    با سلام و احترام
    من به تازگی سایتی برای ارائه اطلاعات صحیح درباره عسل، ژله رویال، گرده گل، بره موم و همچنین فروش این محصولات و سوغات دماوند راه اندازی کرده ام. این فکر به این دلیل در ذهنم بوجود آمد که احساس کردم این حرفه زیبا و تخصص خانوادگی با مسن شدن بستگان در حال از بین رفتن است و ازآنجاییکه اجناس تقلبی و یا بی کیفیت خارجی نیز به راحتی وارد ایران شده است خواستم برای حفاظت از هر دوی اینها اینکار را انجام بدهم. با توجه به مطالبی که شما نوشته اید بنظرم رسید که شاید شما بنوانید در زمینه نحوه صحیح تبلیغات این کار کمکم کنید ، چون صحیح و اصولی حرکت کردن همیشه برایم مهم بوده است.
    حال از شما خواهش میکنم اگر برای شما مقدور است در این زمینه مرا راهنمایی بفرمائید تا بدانم به چه روشی میتوانم حرکت کنم که یک سیر صعودی با شیب ملایم داشته باشم تا بتوانم بدلیل نو بودن این کار به بهترین شکل جوابگوی کسانی باشم که به من اعتماد کرده اند و مشتری شده اند.
    مرسی و موفق باشید

    • رامین جابری
      شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ — ۶:۲۳ ق.ظ

      سلام، خوب هستین؟ ما یک گروه متخضض در زمینه تبلیغات داریم که می‌تونین با شماره ۷۶۲۵۰۲۴۸ تماس گرفته و باهاشون ارتباط برقرار کنین. امیدواریم که تیم ما بتونه بهتون کمک کنه تا در حفظ کسب‌وکارتون موفق عمل کنین.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !