url

از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد

لطفا یک لحظه صبر کنید. قبل از خواندن بخش اصلی این متن، به یک خوراکی ترش فکر کنید. یک خوراکی ترش با کمی چاشنی نمک. مثلا آلبالو خشکه.

 

به لحظه ای فکر کنید که آن را داخل دهان خود می گذارید و با فشار دندان ها روی آن، طعم کاملا ترش و کمی شورش را روی زبانتان حس می کنید و همه غدد بزاقیتان با هم و به شدت ترشح می کنند. دهانتان آب افتاد؟ اگر از عشاق خوراکی های ترش باشید، شاید با همین چند توصیف کوتاه فشارتان هم افتاده باشد. این دقیقا همان اتفاقی است که کمپین آلبالو خشکه مزمز می خواهد برای مردم بیفتد: از دیدن تصویرش آب از دهان همه جاری شود.

 

در بخش بازاریابی مزمز ایده خوبی مطرح شده است؛ خیلی ها مشتری آلبالو خشکه هایی هستند که بی نام و در بسته بندی هایی با حداقل استاندارد و حتی گاهی بدون استاندارد و غیر بهداشتی عرضه می شوند؛ چرا این محصول جذاب تبدیل به یک کالای استاندارد با بسته بندی مناسب و کیفیت مطمئن نشود؟ محصولی که بتواند علاوه بر جذب مصرف کنندگانی که در مقابل آلبالو خشکه بی اراده هستند، دیگر طرفداران را که به علل بهداشتی کمتر مصرف می کنند، به لذتی سالم برساند. چیزی که کاملا منطبق بر استراتژی مجموعه مزمز است. هم بازار آن موجود است؛ هم مشتری آن را به خوبی می شناسد و هم از دیگر انواع اسنک سالم تر است.

 

پس از اجرای این کار و تولید محصول مورد نظر، مزمز باید فکری برای اجرای یک کمپین برای ورود این محصول به بازار می کرد. بنابراین با کمک آژانس ۳۶۰ درجه، با کمپینی پیش آمد که علاوه بر تصویر مناسب – کمی پایین تر به آن خواهیم پرداخت- کپی خوبی نیز داشت: “هوسِ ملس”. عبارتی جذاب و اشتها برانگیز. اما متاسفانه به این عبارت اجازه اکران داده نشد (کُد نگرفت) و نهایتا با کپی دیگری برای این کمپین موافقت شد: “آلبالو خشکه خوشمزه، مزمزه”.

 

جهت گیری کلی در کمپین و هدف تبلیغ، آگاهی بخشی در خصوص عرضه این محصول جذاب است. برای این کار لازم بود تصویری خوشمزه و هوس انگیز تولید شود تا با عمق دلخواه مخاطب درگیر شود. پویا چالش اصلی برای طرح بصری را شکل ظاهری آلبالو خشکه بیان می کند. ظاهری که بر خلاف جذابیت قرمز و درخشنده آلبالوی تازه، از ریخت افتاده و چروک است و به خاطر رنگ سیاه آن ممکن است به درستی شناخته نشود؛ چه بسا ممکن است با چیزی مثل مَویز و یا حتی خرما اشتباه گرفته شود.

 

در این راستا گروه خلاقه به ایده خوب و قابل فهمی دست پیدا کرده: بازنماییِ نمادین تبدیل؛ و این کار را به خوبی با تصویر کردن یک آلبالوی سرحال و خوشرنگ و سه آلبالوی خشک شده در زیر آن انجام داده. اضافه کردن جزئیاتی مثل چند کریستال نمک و خطوطی که نشاندهنده چرخش آلبالو در مسیر تبدیل است – به عنوان نماد بصری تحول- مفهوم را گویا و قابل درک کرده است. از طرفی اما رنگ قرمز پس زمینه علی رغم این که حس درستی را منتقل می کند، به جهت نزدیکی آن به رنگ آلبالو و همچنین بسته بندی محصول، ممکن است به چشم آمدن همه عناصر تصویر را تحت الشعاع قرار دهد.

 

از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد
از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد
منبع: mbanews.ir
نویسنده: مهدی پروین

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “از نزدیک با یک کمپین: اخطار! خواندن این متن خطر افت فشار در پی دارد
  1. محمد حسین
    شهریور ۱, ۱۳۹۳ — ۷:۳۹ ب.ظ

    بنرشون بسیار جذاب هست … به جرات می تونم بگم جزو بهترین بنر هایی هست که به عمر دیدم!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !