outdoor-advertising-strategy

استراتژی تبلیغات شما چگونه است؟ بلندمدت یا کوتاه مدت؟

تبلیغات آنلاین - نویسنده : حسین موسوی - ۲۲ تیر ۱۳۹۳

تبلیغات مفهومی  – هرچقدر مبهم تر بهتر!

برای دهه ها مردم به دیدن برنامه های تلویزیون و رو به رو شدن با هجمه ای از آگهی های بازرگانی عادت کرده اند. انتشار تبلیغات با استفاده از تاکتیک های مشابه انجام می شود اما تاثیر گذاری یک آگهی بازرگانی چگونه به حداکثر خواهد رسید؟

 

وقتی از تبلیغات مبهم و کمپین های غیر مستقیم برای تبلیغات استفاده می کنید در واقع شما بازه ی زمانی نتیجه گیری از تبلیغات خود را طولانی مدت می کنید یعنی در ماه های اول فعال بودن کمپین ممکن است روی فروش شما تاثیری نداشته باشد ولی وقتی ابهام ها در ذهن مخاطبین تان رفع می شود ماندگاری موضوع در ذهنشان بسیار بیشتر خواهد بود. و وقتی از تبلیغات مستقیم و واضح بهره می گیرید ممکن است در فروشتان در بازه ی زمانی کوتاه تاثیرگذار باشد اما این اثرگذاری عمیق و دائمی نخواهد بود و در این صورت این وظیفه ی شماست که مشتریان خود را بوسیله ی خدمات پس از فروش حفظ نمایید.

 

ضمنا در صورتی که مدت فعال بودن کمپین تبلیغاتی شما کمتر از ۳ ماه باشد نباید انتظار تاثیرگذاری زیادی (حتی در کوتاه مدت) روی مخاطبان خود داشته باشید.

نمودار بالا دو کمپینی را که از لحاظ بودجه و مدت زمان فعال بودن یکسان هستند و تفاوت آنها فقط در استراتژی تبلیغات است مقایسه می کند. یعنی وقتی شما از روش مستقیم در معرفی کالا یا خدمت خود در کمپین تبلیغاتی تان استفاده می کنید در ابتدا فروشتان افزایش خواهد یافت و بعد از تکراری شدن تبلیغات اثرگذاری کمپین کاهش می یابد و در یک نرخ پایین روندش را ادامه می دهد. (نمودار قرمز رنگ)

 

اما در شرایطی که شما تبلیغات غیر مستقیم و با استراتژی بلندمدت را برمی گزینید در ابتدا تاثیر چندانی روی فروشتان مشاهده نمی کنید ولی با گذر زمان این اثرگذاری روی ذهن مخاطبان شکل می گیرد. (نمودار آبی رنگ)

 

مهم ترین درس در تبلیغات آنلاین این است که بیشتر تبلیغات فقط به نظر می آید یک تبلیغ است و کمتر تاثیر گذارخواهد بود. پیدا کردن شیوه ای برای ساختن تبلیغاتی که مفهمومی باشد ضروری است و تاثیر مثبتی بر سرمایه گذاری شما در بازاریابی مدرن خواهد داشت.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !