dar-kenare-bozorgtarinha

«اطلاعات بیشتر» یا «همین حالا کلیک کنید»؟ کدام انتخاب شماست؟

طراحی دکمه فراخوان - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

یکی از مهمترین اجزای بنر‌های تبلیغاتی، Call to Action ها هستند که کاربران را تشویق می‌کنند تا با کلیک کردن بر آنها، وارد صفحه فرود مربوط به بنر تبلیغاتی شوند. اخیرا شبکه تبلیغات، کمپین تبلیغاتی ای به راه انداخت و دو بنر تقریبا همسان برای این کمپین طراحی کرده بود؛ ولی کمی در محتوای نوشتاری Call to Action این دو بنر تغییر ایجاد کرد.

300×250-2300×250

همان طور که در بالا قابل مشاهده است، در اولین بنر در Call-to-Action از عبارت «اطلاعات بیشتر» که بسیار معمول است، استفاده شده. اما در بنر دوم از عبارتی استفاده شده که چندان معمول نیست و بیشتر در نمونه‌های خارجی چنین عبارتی را مشاهده می‌کنید. «همین حالا کلیک کنید» همان عبارت مشهور «Click Now» است که زیاد آن را مشاهده کرده‌اید.

نرخ کلیک خوری بنر اول، برابر با ۱.۸ یود و بنر دوم، نرخ کلیک خوری‌ای برابر با ۲.۸ ارائه داد که این تفاوت یک رقمی، در نتایج این کمپین تغییرات بسیاری ایجاد کرد. یکی از نکات مثبت این دو بنر، مدت زمان نمایش هر فریم به حساب می‌آید که بسیار حساب شده تعیین شده است.

با این حساب به نظر می‌آید که ما هم باید عباراتی جدید پیدا کنیم و دیگر بنرهای ایرانی با عباراتی که قبلا از آنها هزاران بار استفاده کرده ایم، مخاطب مورد نظر ما را جذب نمی‌کنند.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “«اطلاعات بیشتر» یا «همین حالا کلیک کنید»؟ کدام انتخاب شماست؟
  1. محمد حسین
    شهریور ۱, ۱۳۹۳ — ۷:۴۰ ب.ظ

    قرار دادن حاشیه برای بنر لازمه؟ یک جا خوندم گفته بود باید برای بنر از حاشیه استفاده کرد. (خط دور بنر)

    • رامین جابری
      شهریور ۳, ۱۳۹۳ — ۱۱:۱۱ ق.ظ

      بله، حاشیه یکی از مهمترین اجزای یک بنر هستش که خیلی مهم به حساب میاد!

      • محمد حسین
        شهریور ۳, ۱۳۹۳ — ۱:۲۴ ب.ظ

        ممنونم از پاسختون.
        میتونم بپرسم دلیلش چی هست؟

        راستی دقت کردید الان چندین سامانه طراحی گرافیک در سطح نت فارسی بوجود اومده و بنرهایی با انیمیشن های بالا و ظاهر گرافیکی بالا ارائه می دن. بنده بررسی که کردم از ۱۰۰ بنر شاید ۵ بنر بود که cta داشت اون هم به زور یه طرف جا کرده بودن.
        نظرتون درمورد اینکه بنر های تبلیغاتی فارسی به این سمت و سو دارن کشیده میشن چیه؟ بازده پایین میاد، درسته؟

        • پویان وحیدی
          شهریور ۳, ۱۳۹۳ — ۱:۳۳ ب.ظ

          مهمترین دلیلی که اینجا بنر حاشیه داره اینه که از رنگ سفید استفاده شده و خیلی از سایتها هم رنگ سفید دارند. ما نمیدونیم این بنر قراره توی چه سایتی استفاده بشه. بنابراین کادر میذاریم تا چشم مخاطب توی محدوده ای که ما میخواهیم محدود بشه و گیر کنه و تازه اونوقته که ترکیب بندی معنا پیدا میکنه. در مورد CTA متاسفانه کمی عدم رعایت مسائل حرفه ای هستش که ازش استفاده نمیکنند. شاید مهمترین دلیلش این باشه که ابزاری برای سنجش تاثیرش ندارند و از شاید مطالعه کافی نکردند. خوبه که بدونید همین بنر در نهایت اختلاف نرخ کلیکش به ۳ برابر بنر دیگه رسید. این تازه وقتی هست که هر دو CTA دارند. شما تقریباً نمونه خارجی پیدا نمیکنید که مال یک کمپانی خوب باشه و CTA نداشته باشه.

  2. سجاد نوری
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ — ۷:۵۶ ق.ظ

    با سلام و آرزوی بهترین ها
    همکاری با شبکه ی شمارو تازه آغاز کردیم و از اطلاعات حرفه ای شما عزیزان حتما” برای پیشرفت و بهتر شدن نهایت استفاده را خواهیم کرد . شاد ، پیروز و پایدار باشید همیشه .fekreziba.com

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !