افسانه ۳: مردم اسکرول نمی‌کنند.

افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۳: مردم اسکرول نمی‌کنند

تجربه کاربری - نویسنده : امی جمالیان - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

اگرچه مردم در اواسط دهه ۹۰  به اسکرول کردن عادت نداشتند، امروزه اسکرول کردن یک امر کاملاً طبیعی است. برای یک محتوای طولانی و دنباله دار، مثل یک مقاله یا آموزش گام به گام، اسکرول کردن حتی نسبت به تقسیم محتوا به چند صفحه، کاربردپذیری بالاتری دارد.

شما نباید همه چیز را به زور بالای صفحه اصلی یا بالای فولد بچپانید. برای اینکه مطمئن شوید مردم اسکرول می‌کنند، باید یک سری اصول طراحی را رعایت کنید و محتوایی ارائه دهید که بازدیدکنندگانتان به آن علاقمندند. البته در نظر داشته باشید که محتوای بالای فولد بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و برای تصمیم‌گیری کاربران ضروری است، چون با دیدن آن تصمیم می‌گیرند که اسکرول کنند یا نه.

تحقیقات بسیاری ثابت کردند که مردم اسکرول می‌کنند:

Chartbeat، ارائه دهنده سرویس تحلیلگر، داده‌ها ۲ میلیارد بازدید را تحلیل کرد و متوجه شد «در یک صفحه رسانه معمولی، ۶۶٪ میزان توجه به زیر فولد است. » – چیزی که راجع به وب می‌دانید اشتباه است.

ClickTale،سرویس ارائه دهنده  Heatmap، نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ بازید از صفحه را تحلیل کرد. نتیجه: مردم  در ۷۶٪ از صفحه از نوار اسکرول استفاده می‌کنند، در حالی که ۲۲٪ از آن‌ها تا آخر صفحه اسکرول می‌کنند و برایشان مهم نیست که طول صفحه چقدر است. این نشان می‌دهد که، بسیار واضح است که بالای صفحه هنوز هم با ارزش‌ترین بخش از صفحه نمایش شماست. – گزارش ClickTale درباره اسکرول کردن و بخش ۲

آژانس طراحی Huge طی یک سری آزمون کاربردپذیری اسکرول کردن را اندازه گرفت و به این نتیجه رسید که «شرکت‌کنندگان در آزمون تقریبا همیشه اسکرول کردند، بدون در نظر گرفتن چرایی – و این ازادانه است. » – همه اسکرول می‌کنند

متخصص کاربردپذیری ژاکوب نیلسون در مطالعه Eye-tracking خود نشان داد در حالی که تمرکز بالای فولد است، مردم اسکرول می‌کنند، به خصوص اگر صفحه برای اسکرول کردن طراحی شده باشد. – اسکرول کردن و توجه

در موبایل، نیمی از کاربران در عرض ۱۰ ثانیه و ۹۰٪ از آن‌ها بین ۱۴ ثانیه اسکرول می‌کنند. – نمودارهایی از MOVR (منتشر شده در توییت لوک روبلسکی)

در راستای مروری بر تحلیل داده‌های TMZ.com، میلیسا ترقوینی متوجه شد که بیشترین تعداد کلیک بر لینک‌هایی که در پایین‌ترین بخش صفحه وجود دارند صورت می‌گیرد. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که نظرسنجی‌ها و گالری تصاویر در صفحه اصلی مالی و پولی AOL، به دلیل جایگاهشان، کلیک‌های زیادی دریافت می‌کنند. – انفجار افسانه فولد

یک مطالعه دیگر روی eye-tracking توسط شرکای CX تایید می‌کند که اگر شما اصول طراحی را رعایت کنید، مردم اسکرول می‌کنند.

مطالعات کاربردپذیری توسط لابراتور تحقیقات کاربردپذیری نرم‌افزار، نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند صفحات طولانی و با اسکرول زیاد را سریع‌تر از صفحات تک صفحه‌ای بخوانند. مطالعات آن‌ها تایید می‌کند که مردم به اسکرول کردن عادت کرده‌اند. – تاثیر صفحه‌بندی در مقابل اسکرول کردن بر خواندن متون آنلاین

آزمون کاربردپذیری جرد اسپول از ۱۹۹۸ به ما می‌گوید که، اگرچه مردم اظهار دارند که دوست ندارند اسکرول کنند، منتظرند که اسکرول کنند. در ادامه بد نیست بدانید، صفحه‌های طولانی و اسکرول دار برای کاربران بهتر عمل می‌کند. – وقتی که صفحه اسکرول می‌شود.

SURL مطالعه‌ای دیگر درباره کاربردپذیری داشت که تایید می‌کرد مردم از میان نتایج جسجو، صفحات اسکرول دار و صفحاتی که صفجه بندی شده‌اند را طبیعی می‌پندارند. – صفحه‌بندی در مقابل اسکرول کردن: به دنبال بهترین راه برای نمایش نتایج جستجو

لوک ووربلوسکی بخش کوچکی از آمار و نصایح درباره رفتار اسکرول کردن ارائه می‌دهد. – فولدی وجود ندارد

مجموعه مقالات افسانه‌های تجربه کاربری در بلاگ‌اد:

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۳: مردم اسکرول نمی‌کنند
  1. سیدمحمدهاشمی - رسانه بوچیل
    مهر ۱۵, ۱۳۹۴ — ۷:۰۳ ق.ظ

    آمار جالبی بود. استفاده از داده ها و تجربیات بزرگان کمک شایانی به ما خواهد کرد.
    امیدواریم در ایران نیز برای تحقیقات (در هر حوزه ای) بهای بیشتری داده بشه.
    از مقالات خوب شما هم سپاسگزارم.

  2. سید محمد امین ساجدی
    مهر ۱۵, ۱۳۹۴ — ۵:۰۹ ب.ظ

    ممنون از مطلب خوب و کاملتون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !