اینستاگرام

اینفوگرافیک: اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی موفق است که با سرعت بسیار زیادی توانست به محبوب‌ترین رسانه میان جوانان تبدیل شود. در حالی که به نظر خیلی از تحلیل‌گران، تاج شبکه‌های اجتماعی بر سر فیسبوک بود، ولی امسال تاج در دستان اینستاگرام خواهد بود.برای اینکه اهمیت و ارزش امروزه اینستاگرام را درک کنید چند آمار از این شبکه را برایتان آورده ایم :

  • تعداد کاربران فعال اینستاگرام در حال حاضر ماهانه ۳۰۰ میلیون نفر است
  • کاربران این شبکه اجتماعی تا به حال ۳۰ میلیارد عکس را به اشتراک گذاشته‌اند و به طور متوسط روزانه ۷۰ میلیون عکس ارسال می‌شود
  • ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام از کشوری غیر امریکا هستند
  • ۵۲ درصد از بازاریابان در برنامه جدید خود برای اینستاگرام برنامه ریزی کرده‌اند
  • ۹۶ درصد بهترین برند‌های مد در اینستاگرام حضور فعال دارند
  • بازاریابی b2c حدود ۶۰ درصد و بازاریابی b2b حدود ۴۰ درصد سهم در اینستاگرام دارند
  • ۳۸ درصد عکس‌های که دارای چهره خندان بوده‌اند لایک بیشتری دریافت کرده‌اند
  • پست‌های دارای هشتگ حدود ۱۳ درصد تعامل بیشتری را نسبت به دیگر پست‌ها داشته اند

همینطور که مشاهده کردید همه چیز از رشد اینستاگرام در سال جاری خبر می‌دهد برای حضور مفید و استفاده از این فضا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حتما برنامه ریزی و زمان مناسب را در نظر بگیرید. اگر اطلاعات بیشتری در مورد اینستاگرام نیاز دارید مقاله انواع شبکه های اجتماعی را در آکادمی ای‌نتورک بخوانید. برای حضور بهتر و کمک به ایجاد برنامه صحیح بازاریابی ما در اینجا چند نکته مهم را بازگو می‌کنیم :

اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین:

  1. به جای یک حساب شخصی باید یک حساب تجاری (Business account ) را ثبت کنید
  2. از نام برند برای ایجاد حساب تجاری استفاده کنید
  3. مشخصات پروفایل خود را کامل کنید. سعی کنید اطلاعات تماس با اطلاعات صفحه درباره ما یا ارتباط با ما  سایت‌تان یکی باشد.
  4. هشتگ مناسب با حوزه فعالیت کسب و کارتان در نظر بگیرید. البته من پیشنهاد می‌کنم قبلا از آن مقاله ۶ اشتباه بزرگ در استفاده از هشتگ‌ها را مطالعه کنید
  5. هشتگ‌های عمومی که کاربران از آن استفاده می‌کنند را نیز فراموش نکنید و به هر بهانه‌ای در جمع کاربران حضور داشته باشید
  6. اگر کاربری از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده است یا نام شما را در پستی ذکر کرده است می‌توانید پست ها را لایک کنید
  7. ایجاد ویدیو را فراموش نکنید،مخصوصا که اکنون محدودیت ویدیو از ۱۵ ثانیه به ۶۰ ثانیه ارتقا یافته است instagram.sample.profile
  8. محصولات خود را به صورت جداب و حتی کمی با سرگرمی و شوخی به مخاطبین معرفی کنید
  9. از تاریخچه برند و شکل گیری تیم و شرکت‌تان بگوید
  10. آنالیز و مانیتور پست‌ها را جهت بهبود استراتژی فراموش نکنید
  11. از رقبای خود یک لیست تهیه کنید و فعالیت آنها را زیر نظر داشته باشد

 

در این اینفوگرافیک قصد داریم کمی از فواید اینستاگرام برای کسب‌وکارهای آنلاین گفته و اطلاعات در این زمینه را به صورت خلاصه برایتان باز کنیم:

(برای دیدن سایز بزرگتر روی اینفوگرافیک کلیک کنید)

 

Instagram-for-E-Commerce-infographic 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “اینفوگرافیک: اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین
  1. مهدی
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ — ۷:۱۳ ق.ظ

    چرا نباید فالور اینستا خرید؟ اتفاقا به نظر من این کار بهتره چون مثلا با خرید هزار فالور ایرانی تبلیغات ما حداقل به ده بیست هزار نفر دیگه نمایش داده میشه …

    • رامین جابری
      اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ — ۴:۳۶ ب.ظ

      چون که مشخص نیست که چند نفر از مخاطبای هدف شما تو اون بیست هزار نفر هستن!

      • مهدی
        اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۴ — ۹:۵۹ ق.ظ

        در تبلیغات در اینستاگرام به جهت افزایش فالور یه پیج هیج اجباری برای فالو کردن نیست افراد پیج رو میبینند اگر خواستند فالو میکنند اگر نخواستند فالو نمیکنند این که خیلی عالیه چون کاربر دقیقا کاربر هدف هستش

  2. kalaz
    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ — ۱:۴۵ ب.ظ

    خیلی مفید بود ممنون از شما

  3. دستگاه حضور و غیاب
    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ — ۹:۳۲ ق.ظ

    تا حالا در اینستا عضو نبودم
    لازم شد امروز عضو بشم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !