150720---Why-you-should-use-competitive-analysis

این بار سرتان به کار خودتان نباشد!

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : امی جمالیان - ۳۱ تیر ۱۳۹۴

چرا رقبا را آنالیز کنیم؟

فرقی نمی‌کند که شما یک کسب‌وکار کوچک دارید یا یک برند قوی، حتی اگر به تازگی شروع به کار روی ایده‌تان کردید؛ باید حواستان به رقبا باشد. به وسیله آنالیز رقبا شما می‌توانید آینده کسب‌وکار خود را تضمین کنید و بدانید که دور و بر شما (صنعت کسب‌وکارتان) چه می‌گذرد.

تحلیل رقیبان یکی از بخش‌های مهم در فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک است و نقش مهمی در استراتژی دیجیتال دارد.

بعضی از کسب‌وکارها گمان می‌کنند بهتر است طبق برنامه‌ریزی خودشان پیش بروند و رقبا را نادیده بگیرند. بعضی دیگر رفتار رقبایشان را دنبال و خود را برای اقداماتی که آنان انجام خواهند داد، آماده می‌کنند. تصور کنید بازار کسب‌وکارتان مسابقه فوتبال است و شما با دانستن هر تاکتیک از تیم حریف، قوی‌تر می‌شوید. قطعاً برنده در این میدان، آن‌هایی هستند که دائماً سر از کار رقبا در می‌آورند.

آنالیز رقبا هم به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از استراتژی‌های گذشته، حال و آینده رقبای کسب‌وکارتان داشته باشید. همچنین منجر به درک بهتر از شرایط بازارهایی که در آن کار می‌کنید می‌شود.

یکی دیگر از مزایای آنالیز رقبا، بهره‌مندی از اطلاعات مفید برای افزایش مزیت رقابتی است. امروزه، صحبت بر سر ارائه «ارزش» است نه «محصول و سرویس». از این رو پیشرو ماندن در بازار کمی دشوار شده و شما نیاز دارید هر گام از رقیبان را بدانید تا گام بعدی خود را محکم‌تر بر دارید. در این مسیر شما حتی باید بدانید که مشتریانتان درباره برند رقبا چه فکری می‌کنند.

analyze-analyze

آنالیز رقبا بستری ایجاد می‌کند که شما می‌توانید در آن فرصت‌های نو برای ایجاد تغییر در ارزشی که ارائه می‌کنید را پیدا کنید. فراموش نکنید اینکه مشتریان شما واقعا چه می‌خرند، کم اهمیت‌تر از این است که فکر می‌کنند چه می‌خرند. کافی است رقیبان خود را خوب بشناسید و ارزش بالاتری به مشتریان خود پیشنهاد دهید.

برای بُرد بازی کسب‌وکار بهتر است پاسخ سوالات زیر را درباره رقیبان خود بدانید:

  • چه محصول یا خدماتی ارائه می‌دهند؟
  • محصولاتشان را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنند؟
  • چگونه محصول یا خدماتشان را توصیف می‌کنند و با چه زبانی با مخاطب صحبت می‌کنند؟
  • نقاط قوت و ضعف آن‌ها چیست؟
  • الگوی رفتاری آن‌ها برای پاسخگویی چیست؟

 

توصیه من به شما این است که حتی در لیست ایمیل رقبا عضو شوید. بازاریابی ایمیلی پنچره‌ای است به تمام استراتژی‌های بازاریابی و شما می‌توانید به این روش استراتژی‌های رقیبان را بررسی کنید.

بازایابی ایمیلی به شما دید وسیعی از قیمت‌گذار، پیشنهادهای ویژه و نوع محتوای رقیبتان می‌دهد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

9 دیدگاه در رابطه با “این بار سرتان به کار خودتان نباشد!
  1. محمد یکتا
    تیر ۳۱, ۱۳۹۴ — ۷:۲۹ ب.ظ

    خودم به شخصه از رقبا متنفرم، سمتشونم نمیرم
    (اصن در حدی نمیبینم که بخوان رقابت کنن) :دی

  2. بنفشه
    مرداد ۱, ۱۳۹۴ — ۵:۰۱ ق.ظ

    ممنونم، واقعا به نکات خوبی اشاره کردید.

  3. شرکت لنجان بار فولاد مبارکه
    مرداد ۴, ۱۳۹۴ — ۶:۱۱ ق.ظ

    سلام
    از اشنایی با شما خوشبختیم

  4. ali
    مرداد ۴, ۱۳۹۴ — ۵:۰۰ ب.ظ

    به موارد مهمی اشاره کردید که اگر کسی پیگیر باشه قطعا موفقتر خواهد بود

  5. سحر رضوی
    مرداد ۱۸, ۱۳۹۴ — ۱۰:۱۴ ب.ظ

    الان فهمیدم که در اشتباه بودم که همیشه سرم تو لاک خودم بود و به رقبا توجهی نمی کردم.

    واقعا عالی بود, ممنونم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !