marketing rapid city2

بازاریابی تجاری به عنوان جریان عبور انسان ها

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : علی وارسته - ۲۰ آبان ۱۳۹۳

طی دوسال گذشته، شبکه های اجتماعی چند صد میلیون نفر را به خود جذب کرده اند. همچنین این شبکه ها به عنوان شبکه های پوشش دهنده انواع فعالیت های نوجوانان و افراد زیر ۲۰ سال تبدیل شده اند. امروزه افراد نوجوان و جوان برای گذران زندگی اجتماعی خود و شرکت در بحث های مختلف اجتماعی از این نوع خدمات بسیار استفاده می کنند. امروز شبکه های اجتماعی علاوه بر ماهیت سرگرمی و تعامل برای تجارت نیز مکانی معتبر شناخته می شود و باعث شده است تا بحث بزرگ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیش بیایید.

این سایت ها مزیت های زیر را دارا هستند:

  • شبکه های اجتماعی پوشش دهنده اخبار و رویداد های زندگی افراد مختلف هستند، همچنین با ارایه خدمات خود باعث آشنایی افراد با دوستان دوست خود می شوند، طوری که در زندگی اجتماعی سنتی چنین چیزی به سادگی امکان پذبر نبود، به همین دلیل این شبکه ها می توانند به عنوان مرجع ملاقات ها و آشنایی های افراد با یکدیگر تلقی شوند.

  • سایت ها و شبکه های اجتماعی محور افراد را نسبت به روابط دوستانه و گاه عاصفی افراد (دوست دوستان) آگاه می سازد و باعث می شود افراد برای آغاز روابط جدی خود با دیگران، از مجرد بودن یا تاهل افراد با خبر باشند.

  • بسیاری از جوانان و نوجوانان از ایمیل و شبکه های ارایه دهنده پست الکترونیک استقبال نمی کنند. دلیل این عدم استقبال، وجود دستور ها و قوانین گرامر محور در خدمات فوق است که اصولا جوانان و نوجوانان از ادبیات رسمی و کاری این چنینی استقبال نمی کنند. اما در شبکه های اجتماعی افراد می توانند، با ادبیات محاورانه خود مشغول فعالیت باشند و این مهم یک مزیت اساسی در این نوع شبکه ها به حساب می آید.

  • شبکه های اجتماعی به افراد اجازه نظارت و آگاهی از بزرگترین راز های زندگی اعضای خانواده شان را می دهند. مثلا عضو یکی از این شبکه ها می تواند نسبت به روابط صمیمی خواهر کوچکتر خود با دیگران آگاه باشد .

شبکه های اجتماعی باعث ایجاد گروه های اجتماعی شبه روستایی می شوند. همچنین این شبکه ها باعث ایجاد گروه های خاص برای اعضای خاص خود مانند اعضای یک دانشکده یا کارخانه می شود و اعضای ارگان های فوق در محیط مجازی برای خود یک شهر یا کشور مشترک با قوانین خاص خود می سازند.

  • شبکه های وبلاگی جزیی مانند تویتر، باعث می شود افراد از کوچکرتین و جزیی ترین رویدادهای زندگی دوستان صمیمی خود آگاه باشند.

 social media marketing

  • شبکه های اجتماعی باعث می شوند افراد بدون کوچکترین زحمتی خاطرات دیشب خود را با دوستان به اشتراک بگذارند. (توسط عکس ، فیلم و … )

  • همچنین این شبکه ها باعث ترویج جزیی ترین اتفاق های جالب می شود. مثلا در مهمانی دیشب زبان و لهجه افراد چگونه بود و بحث های جالب این چنینی.

  • همچنین شبکه های اجتماعی باعث دسترسی مستقیم مردم به افراد مشهور می شود. دسترسی که این شبکه ها ایجاد می کنند، فارغ از هرگونه حاشیه و فیلتری که روزنامه ها و مجلات برای افراد مشهور ایجاد می کنند، می باشد. برای مثال بسیاری از روزنامه ها و مجلات با دورغ پردازی در رسانه های خود نشان می دادند که (پاریس) خواننده مشهور در زندان به سر می برد، ولی شبکه های اجتماعی فارغ از هرگونه حاشیه پردازی و دروغ های این چنین به شما یک دسترسی مستقیم با پاریس ایجاد می کند و می توانید بصورت زنده صدای اورا بشنوید و از حقایق با خبر باشید.

  • شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند لینکداین امکان یافتن شغل برای اعضا، ارتباط دهی افراد با یکدیگر و ارایه منابع و مراجع را مهیا ساخته اند.

به همین دلایل شبکه های اجتماعی، به یک ابزار کشنده و نابود کننده دیگر ابزارهای کاربردی در محیط مجازی شبکه جهانی گسترده www تبدیل شده اند.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “بازاریابی تجاری به عنوان جریان عبور انسان ها
  1. سعید
    آبان ۲۱, ۱۳۹۳ — ۱:۳۰ ب.ظ

    خیلی خوب بود . کاملا اطلاعات محور و درست ولی من نفهمیدم چه ربطی به این جمله داشت ؟ :
    ه همین دلایل شبکه های اجتماعی، به یک ابزار کشنده و نابود کننده دیگر ابزارهای کاربردی در محیط مجازی شبکه جهانی گسترده www تبدیل شده اند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !