old-telephone

بایدها و نبایدها در اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه

ارتباط با مشتری - نویسنده : حسین موسوی - ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

تماس با مشتری‌های بالقوه یکی از وظایف حساسی است که بخش فروش هر کسب‌وکاری در اختیار داشته و در ارتباط گیری با آنها شرایط کمی متفاوت‌تر به حساب می‌آید. در این مطلب قصد دارم کمی در مورد بایدها و نبایدهای اولین تماس تلفنی با یک مشتری بالقوه صحبت کنم که سبب می‌شود حرفه‌ای‌تر عمل کرده و راحت‌تر به هدف خود در ارتباط با مشتری برسید.

 

نبایدها:

 

۱- در آغاز صحبت نگویید «حالتون خوبه امروز؟»: شروع یک مکالمه با چنین سوالی سبب می‌شود تا مخاطب گمان کند که شما یک بازاریاب تلفنی هستید.

 

۲- نپرسید «آیا سرتان شلوغ است؟»: مشخصا سر مخاطب شما شلوغ بوده و با پاسخ «بله» آن شخص، هر دو معذب خواهید شد. بهتر است به جای این سوال، عنوان کنید که «می‌دانم سر شما شلوغ است و سعی می‌کنم خلاصه صحبت کنم».

 

۳- به چیزی تظاهر نکیند: در اولین تماس با مشتری بالقوه، وانمود نکنید که می‌دانید دقیقا نیاز او چیست و چگونه مشکلش حل می‌گردد. شما می‌توانید با عنوان کردن یک سری سوال، از نقطه درد مخاطب خود باخبر شده و سپس به او کمک کنید. همیشه در ذهن خود داشته باشید که «عدم تشخیص، خطا یا قصور نیست».

 

۴- عجلولانه عمل نکنید: قبل از اینکه با مشتری بالقوه خود تماس بگیرید، لازم است که سریعا چندین بار شروع مکالمه خود را دوره کرده و دقیقا بدانید که می‌خواهید چه چیزی به او عنوان کنید. همیشه درنظر داشته باشید که فرد پشت تلفن، باید به شما اعتماد کرده و هیچ وقت حس اتلاف وقت به او دست ندهد.

 

بایدها:

 

۱- حتما عنوان کنید که از کجا یا چگونه با مشتری بالقوه خود آشنا شده‌اید: این عمل می‌تواند بسیار نامحسوس صورت گرفته و برای نمونه بگویید که «من تعریف شرکت شما را از آقای مرادی شنیده‎‌ام و خوشحالم از اینکه تونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم.»

 

۲- مزایای همکاری مشترک را عنوان کند: در اینجا باید کمی سیاست به خرج داده و به گونه‌ای این مزایا را عنوان کنید که نامحسوس بوده و در ذهن مخاطب نقش ببندد.

 

۳- اگر یک متخصص هستید، از این موضوع نهایت بهره را ببرید: همه به ارتباط با افراد متخصص علاقمند هستند و دوست دارند که کار خود را به دست چنین افرادی بسپارند.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !