A red button with the words "Take action" on it

با انواع Call to Action ها آشنا شوید

طراحی دکمه فراخوان - نویسنده : فرید اسدی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

– دکمه‌های افزودن به سبد خرید: کسب‌وکار های اینترنتی عموما از چندین Call to Action مشخص استفاده می‌کنند که یکی از پرکاربردترین آنها دکمه “افزودن به سبد خرید” است. این نوع دکمه‌ها معمولا در صفحه‌های مربوط به خرید محصول قرار می‌گیرند. شما می‌توانید به جای استفاده از عبارت “افزودن به سبد خرید” از عباراتی چون “اضافه به لیست خرید”، “اضافه به سبد خرید” و غیره، استفاده کنید.

 

– دکمه های دانلود: دکمه‎های “دانلود” همچون دکمه‌های “فزودن به سبد خرید” هستند و کاربر را برای گرفتن یک محصول جذب می‌کنند. در طراحی این دکمه‌ها توصیه می‎‌شود که در کنار کلمه دانلود حتما نسخه نرم‌افزار و یا محصولی که ارائه می‌دهید را ذکر کنید.

 

– دکمه های مربوط به دریافت “نسخه آزمایشی”: خیلی از کسب‌وکار ها برای اینکه مخاطب‌شان راحت‌تر اعتماد کند از ارائه نسخه آزمایشی رایگان استفاده می‌کنند. البته بعضی از کسب‌وکار ها در کنار و یا روی خود Call to Action آنچه که در نسخه آزمایشی ارائه می‌شود را توصیف می‌کنند.

 

دکمه فراخوان مربوط به “کسب اطلاعات بیشتر”: این دکمه‌ها معمولا در صفحه اول هر وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که در صفحه اول وب‌سایت هر کسب‌وکار شما فقط خلاصه‌ای از خدمات آنها را مشاهده می‌کنید و در انتهای توضیحات، معمولا دکمه های مربوط به “کسب اطلاعات بیشتر” قرار گرفته‌اند.

 

– دکمه های “ثبت‌نام”: دکمه “ثبت‌نام” دارای دو کاربرد متفاوت است؛ گاهی شما از یک فورم ثبت‌نام به عنوان صفحه فرود بنر تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید و در آخر آن از دکمه “ثبت‌نام” بهره می‌برید. ولی گاهی هم همین دکمه می‌تواند در صفحه اول وب‌سایت شما قرار گرفته و مخاطب را به فرم ثبت‌نام برساند.

 

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !