Untitled-1

بررسی کمپین تبلیغاتی کلیکی از یک سرویس پرداخت آنلاین خارجی

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : حسین موسوی - ۷ بهمن ۱۳۹۳

پایونیر یکی از بزرگترین و سریع‌ترین سرویس‌های پرداخت آنلاین است که بیشتر برای آسان‌سازی تراکنش‌های بین کسب‌وکارهای آنلاین راه اندازی شده و توانسته از سال ۲۰۰۵ تا به امروز راهی را پیش روی کسب‌وکارهای سراسر جهان بگذارد تا راحت‌تر تراکنش‌های مابین خود را صورت دهند. این کسب‌وکار موفق پس از راه اندازی سرویس جدیدش که برای فریلنسرها بود، با چالش جدید روبه‌رو شد که در ادامه نگاهی به این چالش و راه حل انتخابی پایونیر خواهیم انداخت:

 

چالش:

 

هنگامی که پایونیر سرویس جدیدش را برای فریلنسرها و افراد حرفه‌ای راه‌اندازی کرد، با دو چالش جدی روبه‌رو شد که عبارتند از:

 

  • دنبال کاربران بالقوه‌ ساکن در کشورهایی بود که تراکنش مالی برای آنها سخت بود یا اینکه هزینه بسیاری برای آنها دربر داشت.
  • چون سرویس جدید پایونیر، محصولی نبود که فقط برای یک بار خریداری شده و مورد استفاده قرار بگیرد، این کسب‌وکار انتظار داشت کاربرانی جذب کند که برای مدت طولانی‌ای از این سرویس جدید بهره ببرند (به صورت پیش فرض برای ۹ ماه و یا بیشتر).

 

 

 

پایونیر قبل از هر کاری، چندین شاخص عملکرد کلیدی برای خود انتخاب کرد که عبارتند از:

 

  • تعداد کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند.
  • افرادی که کارت حساب کاربری خود را فعال کرده‌اند.
  • میزان پولی که به کارت‌ها واریز می‌گردد.
  • تعداد کارت‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

راه حل:

تیم بازاریابی پایونیر تصمیم گرفت که از سیستم‌های تبلیغاتی کلیکی بهره ببرد و به ۱۶ زبان مختلف دنیا کمپینی برای ۲۰۰ کشور جهان راه‌اندازی کند که دقیقا با مشکل تراکنش پول مشکل داشتند. از طرفی پایونیر از یک سیستم ارتباط با مشتری بهره برد تا بتواند همه اتفاقاتی که پس از راه‌اندازی کمپینش رخ می‌دهد را تحت نظر گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل کند.

از آنجایی که تبلیغات کلیکی یک راهکار بلندمدت به حساب می‌آید و تاثیرگذاری آن سریع مشخص نمی‌گردد، پایونیر تصمیم گرفت برای یک سال روی چندین کمپین متفاوت جذب کاربر برای سرویس جدیدش تمرکز کند.

 payoneer

نتایج:

 

  • در کمتر از یک سال، مشخص شد که تبلیغات کلیکی توانسته روی بازگشت سرمایه پایونیر تاثیر چشمگیری بگذارد.
  • این سرویس توانست بیش از ۵۰۰ هزار کاربر جدید جذب کرده و روزانه هزاران کاربر آنلاین داشته باشد.
  • در کمال ناباوری، پایونیر توانست نام خود را در کمپانی‌هایی که بیشترین سرعت رشد را داشتند بگنجاند و در میان ۵۰۰ تای برتر، رتبه ۳۴ را به خود اختصاص دهد و رشد ۴۷۵۱% را برای خود به ثبت برساند.
  • بر اساس آخرین آمار انتشار یافته از این کسب‎‌وکار، مشخص شده که همچنان از تبلیغات کلیکی بهره می‌برند و رشدشان همچنان با سرعت بسیاری همراه است.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “بررسی کمپین تبلیغاتی کلیکی از یک سرویس پرداخت آنلاین خارجی
  1. امید اسلامی
    بهمن ۱۱, ۱۳۹۳ — ۳:۳۰ ب.ظ

    ممنون از مطالب جذاب و فوق العاده این سایت بهترین سایتی بود که تا الان دیدم امیدوارم همیشه به روز و قدرتمند باشد

  2. saba
    بهمن ۱۴, ۱۳۹۳ — ۶:۳۸ ق.ظ

    بدرد عمه اشون میخوره کل جهان تو لیست کشویی بود ولی ایران تحریمه

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !