The-Basics

چگونه بهبود تجربه کاربری، باعث افزایش فروش می شود

تجربه کاربری - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

اگر شما یک وبلاگ نویس و یا صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، قطعا می‌دانید که وب‌سایت شما یکی از ابزارهایی است که شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. اگر شما یک وب‌سایت دارید، قطعا قدم اول خود را برای اینکه بازدیدکنندگان وارد وب‌سایتتان شوند را برداشته‌اید. Hubspot اخیرا اعلام کرده، کمپانی‌هایی که در فضای آنلاین هم به فعالیت می‌پردازند نسبت به کمپانی‌هایی که از این فضا بهره نمی‌برند، ۵۵ درصد بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. در این مطلب ما قصد داریم در مورد مواردی صحبت کنیم که روی تجربه کاربری مخاطب شما تاثیر مثبت گذاشته و باعث می‌شوند تا وب‌سایت شما بیشتر مورد پسند کاربران واقع گردد:

 

به کمک تصاویر داستان خود را بیان کنید.

شما می‎دانید که تصاویر، طراوت و زندگی را برای وب‌سایت شما به ارمغان می‌آورند؛ از طرفی هم سبب جذب مخاطب به خرید و کسب اطلاعات در مورد شما می‌گردند. Hubspot در یک سری تحقیقات متوجه شده که ۴۴ درصد افراد بیشتر با تصاویر موجود در یک وب‌سایت ارتباط برقرار می‌کنند و حدود ۵۱ درصد از همین افراد پس از لایک کردن صفحه هر کسب‌وکاری، بیشتر به خرید از آنها تمایل نشان می‌دهند.

سعی کنید تصاویری بوجود آورید که مخاطبان دقیقا متوجه شوند که پیشنهاد شما به آنها چیست و چه چیزی برای ارائه به آنها دارید. از طرفی مسائل آموزشی از اهمیت بالایی بهره می‌برند و آموزش به خودی خود می‌تواند سبب جذب مخاطب گردد. از تصاویری بهره ببرید که با قالب و محتوای وب‌سایت شما سازگاری دارند. فضاهای ابری ای چون Shutterstock دارای تصاویری هستند که به طور حتم به درد هر کسی خواهد خورد. پس سعی کنید در چنین فضاهای ابری ای عضو شوید و از تصاویر موجود در آنها بهره ببرید.

بهبود تجربه کاربری

فرآیند مسیریابی را آسان کنید.

تجربه کاربری وب‌سایتی موفق است که مسیریابی در آن به راحتی صورت گیرد. اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در عرض چند ثانیه نتوانند با رابط کاربری وب‌سایتتان ارتباط برقرار کنند، می‌توان گفت که باید آنها را فراموش کنید. برای مسیریابی مناسب، کافیست که از یک نوار به همراه چندین برچسب ساده بهره ببرید تا کاربرانتان به راحتی بتوانند به هر جایی از وب‌سایتتان که مورد نظرشان است، وارد شوند.

یک راه حل ساده: خانواده و دوستان خود را مورد تست کاربرد‌پذیری قرار دهید و از آنها بخواهید تا ببینند کار با وب‌سایت شما آسان است یا خیر؟ سپس از ایده ها و نظرات آنها برای بهتر کردن مسیریابی وب‌سایت خود بهره ببرید. هر چه قدر کارکرد با وب‌سایت شما آسان‌تر باشد، افراد بیشتر وارد آن می‌شوند.

بهتر است که رابط کاربری وب‎‌سایت خود را روی صفحات نمایش بزرگ و گوشی‌ها مشاهده کنید تا متوجه شوید که آیا وب‌سایتتان به تغییر اندازه صفحه پاسخگو است یا خیر.

– محتوای بامعنا تولید کنید: هزاران وب‌سایت در سطح اینترنت به فعالیت می‌پردازند؛ به نظر شما چه چیزی باعث تمایز وب‌سایتتان می‌گردد؟ صد در صد جواب شما محتوا خواهد بود.

اگر اطلاعات ارزشمند، موضوعات خوب و محتوایی دارید که کاربران نمی‌توانند آنها را در هر وب‌سایتی پیدا کنند، در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. سعی کنید در حورزه فعالیتی خود بهترین محتوا را ارائه دهید تا همیشه مطرح بمانید.

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

منبع: Onbile

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “چگونه بهبود تجربه کاربری، باعث افزایش فروش می شود
  1. محمد زارعی
    شهریور ۲۹, ۱۳۹۳ — ۳:۰۲ ق.ظ

    با سلاع وعرض خسته نباشید , بروز رسانی وب سایت و درج مطالب جدید و نشان دادن تصاویر برای کالاهایی که فروش آنها خوب ویا مشکل است در وب سایت از اهمیت بالایی برخور دار است . با تشکر

  2. َAli
    دی ۷, ۱۳۹۳ — ۱۰:۱۰ ب.ظ

    ممنون از مطلب خوبتون .
    اگه میشه یه مطلب هم در مورد رنگ ها بذارید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !