World_Travel___Tourism_airplane_landing_018988_

بهترین صفحه فرود مربوط به یک ایمیل چه خصوصیاتی دارد؟

طراحی صفحه فرود - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

معمولا در بازاریابی ایمیلی، به واسطه یک Call-to-Action در ادامه ایمیلی که برای مشتری ارسال شده ، صفحه فرودی قرار دارد که عمدتا به صفحه مربوط به محصولات آن کسب‌وکار و یا صفحه اول وب‌سایتشان متصل می‌گردد. اما صفحه فرودی موثر واقع می‌شود که به صورت اختصاصی برای ایمیل شما طراحی شده باشد و تجربه نشان داده که کمپین های ایمیلی موفق به درستی روی صفحه فرود خود تصمیم گرفته اند. نکاتی برای طراحی صفحات فرود مختص به ایمیل ها وجود دارد که به بررسی آنها می‎‌پردازیم:

 

اسکن سه ثانیه ای: اکثر کاربران اینترنت فقط در ۵ ثانیه تصمیم می‌گیرند که روی یک صفحه مانده و یا از آن گذر کنند. برای ایجاد شرایط اسکن سه ثانیه ای کافیست که موارد زیر را رعایت کنید:

۱. صفحه شما سریع بارگذاری شود

۲. لازم است که مخاطبان شما به راحتی متوجه پیشنهاد شما شده و در یک ثانیه هدف شما را دریابند. برای تحقق این مورد لازم است که متن ایمیل خود را ساده نگه دارید.

۳. باید از لحاظ بصری چشم نواز عمل کرده تا موقعیت فروش بدست بیاورید. وقتی جلوه بصری ایمیل شما چشم نواز نباشد، ممکن است پیشنهاد فوق العاده شما به راحتی نادیده گرفته شود.

فراموش نکنید که حتی یک مشتری وفادار، زمان زیادی روی ایمیل ارسالی شما نمی‌گذارد و نباید دل خود را به چنین مشتری هایی خوش کنید.

 

تشویق به انجام یک عمل: ایمیل شما باید مخاطب مورد نظرش را به انجام یک عمل تشویق کند. محققان بسیاری در این زمینه بررسی‌هایی انجام دادند و عنوان کردند که وقتی که در یک ایمیل انجام چندین عمل به مخاطب گفته می‌شود، در اکثر اوقات مخاطب از ادامه مسیر اجتناب می‌کند. پس گمان نکنید که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 

– از فرم های کوتاه استفاده کنید: هنگامی که می‌خواهید یک فرم در صفحه فرود ایمیل خود قرار دهید باید در نظر بگیرید که چه اطلاعاتی برای تحقق هدف شما ضروری است تا از جمع آوری اطلاعات بی مورد جلوگیری کنید. البته از طرفی هم کاربران اینترنت دوست ندارند که بیش از حد اطلاعات خود را در اختیار دیگران بگذارند و به همین دلیل است که باید فقط اطلاعات ضروری را از آنها دریافت کنید.

 

– از Call to Action های محکم استفاده کنید: وقتی که مخاطبان شما وارد صفحه فرود مرتبط با ایمیل ارسالیتان می‌شوند، دیگر شما نگرانی Spam شدن را نخواهید داشت و اینجاست که می‎‌توانید از یک Call to Action دستوری و محکم مانند (همین الان عضو شوید ) و یا (ثبت نام رایگان) استفاده کنید. باز هم در اینجا در نظر بگیرید که باید دقیقا به سمت عملی بروید که انتظار دارید مخاطبانتان آن را انجام دهد.

 

– جذب به واسطه عناصر بصری: دست شما در استفاده از عناصر بصری باز است و به راحتی می‌توانید در صفحه فرود ایمیل خود از تصاویر فلش، عکس‌ها و ویدئوها بهره ببرید. ولی بهتر است که عناصر بصری صفحه فرودتان را A/B تست کنید. برای مثال ممکن است تصاویر فلش شما به راحتی بارگذاری نشوند و مخاطب شما از دیدن صفحه فرودتان صرف نظر کند.

 

– از فضای سفید بهره ببرید: صفحه فرودی خوب است که بیش از حد شلوغ نباشد و مخاطب به راحتی بتواند متوجه هدف شما شده و به دنبال آن اطلاعات مورد نظر شما را به سادگی دریافت کند و البته در آخر هم روی Call to Action مورد نظر شما کلیک کند.

 

– اعتماد سازی کنید: سعی کنید با قرار دادن دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی خود و حتی متن مربوط به حق انتشار، اعتماد مخاطب خود را جلب کنید.

 

در آخر باید بدانید که مهم نیست کدام روش را برای بازاریابی ایمیلی خود انتخاب کرده اید و در درجه اول موضوعی که در این روش از بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است، طراحی صحیح و بهره وری درست از محتوا به حساب می‌آید.

 

***برگرفته از مطالب وب‌سایت Comm100

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “بهترین صفحه فرود مربوط به یک ایمیل چه خصوصیاتی دارد؟
  1. furoozan
    شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ — ۵:۵۰ ق.ظ

    عالی بود.خیلی ممنون جناب پویان. لطفاً در این زمینه بیشتر بنویسید.

  2. امیر فتاح زاده
    مهر ۲, ۱۳۹۳ — ۱۲:۴۶ ب.ظ

    خیلی خوب و مفید بود .

  3. Hsanjari
    اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ — ۵:۳۲ ق.ظ

    با سلام . متشکرم از مطالب خوبی که برای ما مینویسید. باتشکر سنجری

  4. keyvan
    آذر ۱۱, ۱۳۹۴ — ۶:۲۱ ق.ظ

    بازمعالی و کاربردی بود پویاان عزیز داری شرمنده میکنی مارو . همیهش سالم باشی ان شاالله

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !