Bosch-Kitchen-Appliances-Virgin-Experience-Gift-Card-Promotion

خط برنده، برگ برنده بوش در سال ۲۰۱۴

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : حسین موسوی - ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

رابرت بوش یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌های لوازم خودکار در جهان است که توانسته در عرصه تولید و عرضه لوازم خانگی هم موفق عمل کند. این شرکت که به اختصار به نام بوش شناخته می‌شود، در آغاز سال ۲۰۱۴ با چالشی روبه‌رو می‌شود که برای مواجه شدن با آن تصمیم می‌گیرد با آژانس خلاقیت و تبلیغات بونفایر به همکاری بپردازد.

 

چالش: بوش در انتهای سال ۲۰۱۳ خط تولید جدیدی را برای محصولات کم مصرفش راه اندازی کرد و تمام آنها برای سال ۲۰۱۴ آماده عرضه شدند و بر اساس تحقیقاتی که توسط آزمایشگله‌های بوش انجام شده بود این محصولات به شدت سبب صرف ‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند . ولی این غول آلمانی هیچ ایده‌ای برای تبلیغات این محصولات نداشت تا اینکه تصمیم گرفت با آژانس بونفایر روی این موضوع کار کند.

 

راه حل: بونفایر از آنجایی که در حال حاضر صرفه‌جویی در انرژی حرف اول را می‌زند و مردم عادی بیشتر ترجیح می‌دهند هزینه کمتری بابت انرژی بدهند تصمیم گرفت کمی دید عموم را به بوش تغییر دهد. در گذشته بیشتر بوش برندی «لوکس و گران قیمت» بود، در صورتی که لازم بود بوش برندی دیده شود که یک «ضرورت خانگی» است.

از این رو بونفایر تصمیم گرفت با شعار «خط برنده» (به انگلیسی: The Winning Line)، خریداران بوش را برندگانی عنوان کند که پول خود را دور نریخته و محصولاتی خریده‌اند که به شدت در مصرف انرژی به آنها کمک می‌کنند و نیازی نیست دیگر هزینه زیادی برای انرژی دهند.

البته خط برنده فقط شامل صرفه جویی در مصرف انرژی نبود، بلکه مواردی چون صرفه جویی در مصرف آب و زمان هم در کنار این مهم قرار داشتند و این سه با هم خط برنده را تشکیل دادند.

بوش بریتانیا هم برای افرادی که ست‌های «خط برنده» را خریداری می‌کردند کم نگذاشت و به آنها کارت هدیه ۱۰۰ پوندی هدیه می‌داد تا مردم بیشتر درگیر شوند و جریان اجتماعی بهتری ایجاد گردد.

 

نتایج:

– میزان اطلاع‌رسانی در مورد برند بوش از ۴۲ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافت.

– صدهزار نفر از صفحه فرود «خط برنده» بازدید کردند.

– در آخر کمپین «خط برنده»، فعالیت در صفحه فیسبوک شرکت بوش نسبت به حالت اولیه ۲۰۰ برابر افزایش یافت.

– بر اساس نظرسنجی در میان خریداران، بوش کمتر جلوه لوکس از خود به نمایش گذاشت و به همین علت این سری محصولاتش فروش مناسبی داشتند.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !