urn publicid ap.org 19313e12011b41a192ff8d98c67f7c85

دنیا را بخرید، طراحی کمپین تبلیغاتی که مستقیم به هدف می‌زند

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : حسین موسوی - ۲۱ مهر ۱۳۹۳

در هفته گذشته، شرکت ebay که یکی از خرده فروشان آنلاین بسیار مشهور دنیا به حساب می‌آید، کمپین تبلیغات بنری بسیار جالبی را آغاز کرده و در همان روزهای اول آن توانسته نتایج بسیار خوبی را دریافت کرده و گزارشی بسیار مختصر از آن منتشر کند. البته هنوز اعداد و ارقام از این کمپین بیرون نیامده و فقط ebay توانست در عرض یک هفته بفهمد که طراحی کمپین تبلیغاتی خوبی برایش در نظر گرفته رفته شده است.

 

ایده: در کل فصل پاییز و زمستان، به فصل‌های خرید شهرت دارند و در این زمان است که برندها بیشتر به فکر بازاریابی افتاده و کمپین‌های تبلیغاتی منحصر به فرد خود را به نمایش می‌گذارند. البته می‌توان گفت پاییز به علت باز شدن مدارس و کریسمس بیشتر فصل مهمی برای تبلیغات به حساب می‌آید؛ به خصوص برای خرده فروش‌هایی چون ebay!

ebay شرکای تبلیغاتی بسیاری دارد و کمتر به سمت آژانس‌های تبلیغاتی می‌رود و مشاورین این شرکای تبلیغاتی، به خوبی کار خود را آموخته‌اند. این کمپین جدید ebay دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که توانسته به درستی جامعه هدفش را نشانه گرفته و آنها را برای دقیقا موضوع خرید یک محصول خاص، جذب کند.

این گروه توانست با کلی تفکر روی این ایده به کمپین Shop The World رسیده و آن را عملی کند.

 

اجرا: به نظر می‌آید که مشاورین تبلیغاتی ebay کار بسیار عجیبی انجام داده اند ولی توانسته‌اند از این تصمیم عجیب، نتیجه خوبی دریافت کنند. طراحان این کمپین در بنرهای تبلیغاتی خود از لوگوی ebay استفاده نکرده‌اند و به جای این کار فقط به لوازم مورد نیاز مخاطبین توجه داشته و برای تحقق مخاطب خود محصول به طراحی بنر پرداخته اند.

برای مثال به نمونه بنر زیر توجه کنید که در آن روی کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری تمرکز شده و نامی از ebay در بنر نیامده است!

BrandSpot2

نتیجه: تا به امروز کمپین Shop The World نتایج خوبی را دریافت کرده و توانسته به خوبی به جذب مخاطب بپردازد؛ اما موضوع اینجاست که بررسی ها نشان داده که نیامدن نام ebay به بهبود نرخ تبدیل این کمپین نسبت به کمپین‌های قدیمی ebay کمک کرده است.

در حقیقت این موضوع ممکن است برای هر خرده فروشی رخ دهد و مخاطب فقط در صورت نیاز و با در نظر نگرفتن نام برند فروشنده وارد یک بنر شود. پس بهتر است کلا نام خرده فروش عنوان نشده و مخاطب به راحتی به مسیر خود ادامه دهد.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “دنیا را بخرید، طراحی کمپین تبلیغاتی که مستقیم به هدف می‌زند
  1. سكه دات نت
    مهر ۲۴, ۱۳۹۳ — ۶:۵۵ ب.ظ

    سلام کاشکی تو ایران هم ازین کمپین ها بود .

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !