Untitled-1

سرعت عمل در همه جا مهم است، اما در رسانه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند!

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۶ بهمن ۱۳۹۳

اخیرا تحقیقات جالبی روی مشتریان چندین کسب‌وکار که در زمینه‌های متفاوتی به فعالیت می‌پردزاند، صورت گرفته و مشخص شده که این افراد هنگامی که در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار مقابلشان سوالی مطرح می‌کنند، برای دریافت پاسخ آن سوال مدت زمانی را به صورت ناخودآگاه تعیین کرده‌اند. در ادامه این مطلب بیشتر نتایج این تحقیقات را برای شما باز خواهیم کرد.

به طور کلی مشتریان کسب‌وکارها در حین ارتباط ایمیلی، تلفنی و حتی ارتباط رو در رو انتظار پاسخ آنی ندارند؛ در صورتی که وقتی در دنیای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی سوالی مطرح می‌کنند، انتظار دارند که هر چه زودتر به پاسخ سوال خود دسترسی پیدا کنند.

برسی و آنالیز عملکرد یک برند در شبکه‌های اجتماعی

وب‌سایت The Social Habit که روی این تحقیقات تمرکز داشته، عنوان کرده: هنگامی که مشتریان یک برند به حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی آن پیام می‌هند، ۳۲% از آنها انتظار دارند که در ۳۰ دقیقه اول جواب آنها داده شود و ۴۲ درصد هم خواستار این هستند که در کمتر از یک ساعت پاسخ مورد نظرشان را دریافت کنند.

kpi-expected-response-times

از طرفی مشتریان دوست ندارند هنگام شب و آخر هفته‌ها پاسخی در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود دریافت کرده و بیش از ۵۰% آنها تمایل دارند در مدت زمان کاری، به پاسخ برایشان ارسال شود.

شاید زیاد منظقی نباشد ولی مشتریان دوست دارند به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دریافت کنند! جالب است بدانید پاسخ دهی به سوالات کاربران در شبکه‌های اجتماعی یکی از متریک‌ها و معیار‌های سنجش موفقیت به حساب می‌آید که می‌توانید در مقاله آنالیز عملکرد (KPI) در بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر در مورد این متریک‌ها بخوانید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “سرعت عمل در همه جا مهم است، اما در رسانه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند!
  1. رامین جابری
    اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۴ — ۲:۴۸ ق.ظ

    آمارای جهانی که در خیلی سایتای معتبر قرار می‌گیرن. ولی خیلی از آمارای داخلی رو با بررسی‌های خودمون منتشر می‌کنیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !