SEO-and-content marketing

سه تکنیک روزنامه نگاری برای موفقیت در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - نویسنده : رامین جابری - ۱۰ آبان ۱۳۹۳

در دنیای بازاریابی مدرن و امروزی، محتوا حرف اول را می‌زند و تحقق استراتژی‌های شما بدون بهره‌وری صحیح از محتوا، غیر ممکن است. ما می‌توانیم محتوا را از دیدهای متفاوتی مورد بررسی قرار دهیم؛ ولی در این نوشته بیشتر قصد داریم از دید یک روزنامه نگار به محتوا نگاه کنیم و نکاتی را عنوان کنیم که هم در رزونامه‌نگاری کاربرد داشته و هم در حوزه بازاریابی محتوا می‌توانند مفید واقع شوند.

 

– همواره در حال بیان کردن یک داستان هستیم:  شما باید در حین تولید محتوا، در نظر داشته باشید که وظیفه شما، نوشتن داستانی است که کمی خط داستانی آن متفاوت بوده و قرار است که به مخاطبان‌تان کمک کند. به همین منظور شما می‌توانید:

– برای تولید محتوای خود از مردم بهره ببرید: کارمندان و همچنین متخصصانی که شما را دنبال می‌کنند، بهترین منبع محتوا برای شما به حساب می‌آیند و شما می‌توانید داستان آنها را به نام خودشان منتشر کرده تا همه از تجارب آنها هم مطلع ببردند.

– از مشتریان خود بخواهید که درگیر بازاریابی محتوا شوند: شما می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که در تولید محتوا شما مشارکت کرده و به عنوان یک نمونه موردی در وبلاگتان مطرح گردند.

– بازاریابی ایمیلی را شخصی سازی کنید: فراموش نکنید که ایمیل‌های شخصی سازی شده به شدت جواب می‌دهند، به خصوص زمانی که برای رفع نقطه درد مشتری ای به سمت او رفته و برای او ایمیل‌هایی ارسال می‌کنید.

 

 

– مانند یک روزنامه‌نگار به رفتارشناسی پرسوناهای خود بپردازید: شما می‌توانید به سبک روزنامه‌نگار ها پرسوناهای خود را شناسایی کرده و رفتار آنها را دریابید:

– در درجه اول لازم نیست آنها را به چشم پرسونا ببینید و کافیست اطلاعات عادی چون اسم، سن، محل زندگی و غیره را از او دریافت کنید.

– همیشه باید در نظر بگیرید که پرسونا مورد نظر شما ممکن است به شما اطمینان نکرده و به بعضی از سوالات شما در همان لحظه پاسخ ندهد. پس باید کمی صبور باشید.

– هیچ وقت از پاسخ چرا ها گذر نکنید، زیرا دقیقا همان مواردی هستند که برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

 

– صفحه اول وب‌سایت شما، ورق اول‌تان به شما می‌آید: این سوال باید همیشه در ذهن شما باشد که در یک وب‌سایت چه چیزی برای من وجود دارد؟ با طرح این سوال دقیقا متوجه می‌شوید که باید چگونه صفحه اول وب‌سایت خودتان را طرح ریزی کنید تا مخاطب بتواند به عنوان یک تازه وارد، شما را شناخته و هدف شما، که کمک به اوست را درک کند.

 

حرف آخر: فراموش نکنید که خیلی از تکنیک‌های روزنامه نگاری می‌تواند به شما کمک کرده و در موفقیت وب‌سایت‌تان سهیم باشد. ولی اول از همه باید استراتژی محتوایی خود را برانداز کنید و دریابید که چه تکنیک‌هایی به کار شما می‌آید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !