image

سه مشکل که بازاریابان به خاطرشان سرزنش مى شوند

گوناگون - نویسنده : سهیل رزمجوی - ۱۹ مهر ۱۳۹۳

به  سادگى مى توان گفت که کمپانى ها به دو دسته تقسیم مى شوند: کمپانى هایى که به آرامى عملیات فروش را به پایان مى رسانند و کمپانى هایى که با مشکلات فروش برخورد مى کنند.

تعداد زیادى از این مشکلات وجود داشته و هر کدام هم راه حلى دارند. من قصد دارم در این مطلب به بررسى سه تا از این مشکلات پرداخته و برایشان راه حلى ساده ارائه دهم.

 

 

– موقعیت فروش وجود ندارد: 

هر بازاریابى باید بتواند موقعیت هاى فروش را شناسایى کرده و آنها را به دست تیم فروش بسپارد. اما زمانى که صداى شکایات در جلسات تیم فروش شنیده مى شود، مشخص مى گردد که بخش بازاریابى کار خود را به درستى انجام نداده.

 

راه حل: لازم است تیم فروش شما به بازاریابتان عنوان کنند که چه کسانى  جز موقعیت فروششان به شمار مى آیند و میزان فروش باید چه قدر باشد. در ضمن در این میان بازاریابان مى توانند با مراجعه به اطلاعات فروش هاى گذشته، متوجه شوند که چه کسانى مى توانند موقعیت فروش  آنها باشند.

 

– موقعیت هاى فروش قدیمى:

همیشه از بازاریابان شکایت مى شود که چه به سر موقعیت هاى فروش قدیمى آمده و چرا به فروش منجر نمى شوند؟ داستان اینجاست که اگر این افراد از سوى شما بروزرسانى دریافت کنند، هیچ وقت به موقعیت فروش قدیمى تبدیل نمى گردند.

ایراد مى تواند هم از سوى بازاریاب بوده و یا از جایى دیگر رخ دهد!

راه حل: دپارتمان بازاریابى باید به طور پیوسته با موقعیت هاى فروششان ارتباط بگیرند و این عمل مى تواند به واسطه ارسال ایمیل هاى برنامه ریزى شده صورت بگیرد. محتوا این ایمیل ها از اهمیت بسیار بالایى برخوردار هستند و باید به آنها توجه ویژه اى داشته باشید و نسبت به هدفتان با سیاست پیشروى کرده و در مرحله اول وارد داستان فروش محصول خود نشوید.

 

بازاریابان کارهاى اشتباهى انجام مى دهند:

در اکثر مواقع که تیم فروش گمان مى کند که دپارتمان بازاریابى کارى انجام نداده، جملات جالبى عنوان مى گردد:

 

– تیم بازاریابى بیش از حد زمان صرف رسانه هاى اجتماعى مى کند.

– بازاریابان ما را به بستن قرارداد نزدیک نمى کنند.

– آنها بخش زیادى از بودجه را براى برندینگ صرف مى کنند.

–  محصولات ما بیش از حد گران هستند.

 

آیا واقعا تیم بازاریابى باید به خاطر این موارد سرزنش شود؟

در حقیقت پاسخ خیر است و مشکل در جایى دیگر است.

 

راه حل: تیم بازاریابى در حال انجام وظایفش است و تیم فروش است که باید موقعیت ها را به معامله تبدیل کند. از طرفى بودجه بندى باید در آغاز سال صورت گرفته و تیم بازاریابى هم تیمش را از بودجه تبلیغاتى خود آگاه کند.

در انتها باید بگویم که فقط با یک کار تیمى قوى مى توانید چنین مشکلاتى را حل کنید و نباید خلاقیت را در کار خود نادیده بگیرید.

 

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سهیل رزمجوی

خلاقیت، تنوع و شادی از واژه های مهم زندگی ام هستن، به همین دلیل ​مهمترین علایق زندگی من فعالیت در زمینه مارکتینگ و تبلیغات میباشد، چون تمام واژه ها رو می توانم در این حرفه لمس کنم. از برخورد با چالش ها و موانع نمیترسم و از حل کردن آنها لذت میبرم. اهل شومن بازی نیستم و سرم به کارم خودمه، دوم و سوم برام معنی نداره چون باید اولین بود، عاشق خوردن لازانیا و کله پاچه ام، هیچی دیگه خیلی هم کوووولم :دی

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !