happy-sad-1

صحبتم را با خبر بد شروع کنم، یا با خبر خوب؟

ارتباط با مشتری - نویسنده : شایان شلیله - ۱۷ دی ۱۳۹۳

چند بار یک نفر از شما خواسته که به او بگویید سخنش با شما را با خبر بد شروع کند یا با خبر خوب؟

 

این کار به دید همه یک رفتار کلیشه‌ای بسیار قدیمی به حساب می‌آید؛ ولی در حقیقت انتخاب هر کدام از این برخوردهای به اصطلاح کلیشه‌ای، یک تغییر بسیار بزرگ در رفتار و حس مخاطبان شما ایجاد می‌کند.

 

محققان دانشگاه UC Riverside این دو حالت شروع صحبت را تست کرده و رفتار چندین نمونه را بررسی و سپس نتایج بسیار جالب خود را منتشر کردند.

 

این محققان متوجه شدند که: بیشتر افرادی که خبر بد را اول دریافت می‌کردند، بعد از اتمام مکالمه احساس بهتری داشتند؛ در صورتی که افرادی که خبر بد بعد از خبر خوب به آنها گفته می‌شد، مشخص بود که انگیزه داشتند که به خبر بد عکس‌العمل بیشتری نشان بدهند.

 

bad-or-good-news-first

اگر می‌خواهید که مشتری خوشحال‌تری داشته باشید، پس سعی کنید بدون سوال کردن، سریعا در قدم اول سراغ خبر بد رفته و سپس خبر خوب را به او عنوان کنید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

شایان شلیله

اگر می‌خواین منو بیشتر بشناسین، اسممو تو گوگل سرچ کنین... :دی

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “صحبتم را با خبر بد شروع کنم، یا با خبر خوب؟
  1. takaroos
    دی ۲۳, ۱۳۹۳ — ۱:۲۵ ب.ظ

    مطلب مفید و جالبی بود مرسی.
    درباره الگوریتم های گوگل هم مطلب بزارید لطفاً

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !