Untitled-1

صفحه فرود و چرایی استفاده از آن

طراحی صفحه فرود - نویسنده : حسام اسعدی - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

صفحات فرود که به آنها Landing page گفته می شه برای فروش و جذب افراد به هر منظوری که کمپین های تبلیغاتی دارند طراحی می شوند و اگر درست طراحی شده باشن کاری می کنن که کاربرانی که به این صفحه میان عمل خاصی رو انجام بدن. مثلاً بیان و اسم و ایمیل خودشون رو وارد کنن و به این صورت برای شما به لید (Lead) تبدیل بشن. (در مورد لید یا همان موقعیت فروش بیشتر بخوانید)

 

صفحه های فرود در کنار تبلیغات اینترنتی شما (بنر و یا هر چیز دیگه) کمک می کنن تا نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کنه. نرخ تبدیل یا Conversion rate با فرمول زیر حساب می شه:

 

تعداد کاربرانی که عمل مورد نظر را انجام داده‌اند/ تعداد کل بازدیدکنندگان صفحه=نرخ تبدیل

 

این ساده ترین توضیح نرخ تبدیله. (برای اطلاعات بیشتر این مطلب رو بخونین)

حالا چرا از صفحه فرود استفاده کنیم؟

چندین جواب ساده برای این سوال وجود داره، واضح ترین اونها اینه که صفحه فرود نرخ تبدیل شما رو افزایش می ده. اما چطور و چقدر؟

تبلیغات اینترنتی که از صفحه فرود استفاده می کنه به طورمتوسط ۲۵% افزایش در نرخ تبدیلش خواهد داشت.

 

منبع: Omniture

چطور یه صفحه فرود این کار رو می کنه؟

 

  • شعار هماهنگ با کمپین تبلیغاتی: یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی اینه که شعار و پیامی که می رسونین در همه جای کمپین یکسان باشه چون باعث می شه به شما اعتماد کنن. (اولین اشتباه احماقانه ای که می شه کرد اینه که شعار تبلیغاتی بنر شما با صفحه فرود یکی نباشه) نمایش دادن شعار و پیام کمپین وقتی کاربرها رو بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتیتون به صفحه فرود هدایت می کنین کار آسون تری تا اینکه اونها رو به صفحه اول سایتتون هدایت کنین که معلوم نیست بتونه اونجا پیشنهادی که انتظارش رو داشته ببینه.

 

  • قابلیت تست کردن: تست کردن واکنش کاربرها به چند صفحه فرود مجزا کار آسون تریِ تا اینکه بخواین برین و توی صفحه اول سایتتون تغییری ایجاد کنید. این روش به مقدار قابل توجهی سریع تر هم جواب میده. چرا؟ توی صفحه فرود شما تقریباً همه از طریق تبلیغات شما وارد شدن و شما هم می خواین تست کنین چجوری می تونین بیشتر این افراد رو جذب کنین اما توی صفحه اول سایت شما از کلی جای دیگه به غیر از تبلیغاتتون هم وارد می شن.

 

  • گزارش دقیق تر: درست کردن یه گزارش درباره کمپین تبلیغاتی خیلی ساده تره وقتی فقط یک صفحه درگیره قضیه باشه. اگر به جای صفحه فرود از صفحه اول سایتتون استفاده کنید، با ورود کاربر به این صفحه چندین مسیر جلوش وجود داره که امکان داره هر کدومش رو انتخاب کنه. این قضیه باعث می شه نتونین دنبالش کنین و بفهمین که چی کار کرده. (امکان پذیره اما خیلی سخته.

 

  • از به هم ریختگی جلوگیری می کنه: اگر قرار باشه هر Offer یا پیشنهادی که دارین رو روی صفحه اصلی سایتتون بنویسین خیلی زود کلی به هم میریزه و شلوغ می شه. با استفاده کردن از صفحه فرود می تونین از این صفحه فقط برای یک منظور خاص استفاده کنید.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد صفحه فرود در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید.

 

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسام اسعدی

من در واقع یک میکروبیولوژیستم! اما به دلیل شغل پدرم از وقتی به دنیا اومدم کامپیوتر و دنیای دیجیتال جزئی از زندگی من بوده و من همیشه تو این زمینه فعالیت داشتم و مدتی هم طراح بودم... به نوآوری های دنیای دیجیتال و کارهای دقیق علاقه ی زیادی دارم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !