sony_logo_720w

علل موفقیت کمپین تبلیغاتی سونی در Google AdWords

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

اخیرا شرکت سونی یک کمپین تبلیغاتی PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) در Google AdWords بریتانیا راه‌اندازی کرده است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. برای مشاهده این کمپین در Google.co.uk، عبارت download music player را جستجو می‌کنیم.

 

اولین چیزی که پس از انجام این جستجو جلب توجه می‌کند، در صدر بودن سونی در نتایج جستجو است. در حالی که رقیبان این نرم‌افزار، یعنی iTunes و Google Play Music در صفحه دوم نتایج جستجو قرار گرفته‌اند و تنها چیزی که باعث شده تا سونی به این سرعت در صدر نتایج باشد، کمپین تبلیغاتی‌اش است.

همان طور که می‌بینید سونی از نام شناخته شده‌اش برای این تبلیغ استفاده نکرده و در حقیقت قصدش این بوده که مردم برای آشنا شدن با یک محصول جدید روی تبلیغ کلیک کنند. در صورتی که اپل در کمپین تبلیغاتی iPod خود، ۷ بار از نام این محصول استفاده کرده و مردم را متوجه این موضوع کرده که اپل در حال تبلیغ iPod است. تفاوت این دو، اینجاست که سونی دقیقا دنبال کسی است که به یک اپلیکیشن مختص به موسیقی نیاز دارد.

پس از کلیک روی تبلیغ سونی، وارد صفحه فرودی که در زیر قرار داده شده می‌شوید:

 

اولین نکته اینجاست که سونی در این صفحه فرود دکمه‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی خود را آورده است تا افراد از فعال بودن این برند در رسانه‌های اجتماعی مطلع شوند. در حقیقت سونی با این کار نه تنها ترافیک وب‌سایتش را از طریق تبلیغات افزایش داده، بلکه میزان ترافیک رسانه‌های اجتماعی خود را هم افزوده.

هدف اصلی این کمپین، کلیک کردن کاربرها روی دکمه‌های بنفش این صفحه فرود بوده و سونی این رنگ را به درستی انتخاب کرده؛ زیرا این رنگ در تضاد رنگ پس‌زمینه این صفحه فرود است و به خوبی جلب توجه می‌کند. در کل می‌توان گفت که سونی صفحه فرود بسیار خوبی طراحی کرده است و توانسته به درستی از موقعیت تبلیغاتی‌اش استفاده کند.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !