burger-king-youtube-pre-roll-ad-600x369

مطمئنم که می‌خواهید این تبلیغ را رد کنید…ولی کمی دیر شده!

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

اگر از شبکه اجتماعی یوتیوب استفاده کرده باشید، مطمئن هستم که برای شما هم پیش آمده که قبل از شروع یک ویدئو با تبلیغاتی آزار دهنده مواجه شده باشید. به این تبلیغات که حدود سه سال است مورد توجه قرار گرفته، تبلیغات pre-roll می‌گویند که به گونه‌ای مخاطب را مجبور می‌کند تا قبل از مشاهده محتوا مورد نظرش، تبلیغ آگهی‌دهنده را مشاهده کند. اما از طرفی این نوع تبلیغات Spam به حساب نمی‌آید و فقط ۵ ثانیه از مخاطب را می‌گیرد و از آن به بعد فرد می‌تواند تبلیغ پیش رویش را رد کند. اما در اینجا می‌خواهم از دو نمونه تبلیغ pre-roll در یوتیوب صحبت کنم که همه بازاریابان آنلاین را متعجب کرده است:

 

خوب در تبلیغات pre-roll باید روی ۵ ثانیه خود بیشتر حساب کنید تا به ادامه آن!

۱- برگر کینگ که همیشه سعی کرده تبلیغاتی مبتکرانه از خود به جا بگذارد، سال ۲۰۱۳ یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب راه اندازی کرد و در محتوای آن دقیقا به مشکل بزرگ این تبلیغات پرداخت. در این تبلیغ، دو پسر جوان نشان داده می‌شوند که در برگر کینگ نشسته‌اند و در حین ابراز تنفر به تبلیغات pre-roll هستند. همین همزاد پنداری سبب می‌شود ناخودآگاه جذب موضوع شده و برگر کینگ بیش از پیش در ذهنتان نقش ببندد. چون در آن به شدت حس شوخ طبعی قابل مشاهده بوده و از طرفی به مشکل شما توجه ویژه‌ای کرده است.

 

۲- گایکو که یک ارائه دهنده خدمات بیمه برای کارمندان ایالات متحده است، خیلی خوب از پنج ثانیه خود بهره می‌برد و کاری می‌کند که ناخودآگاه فراموش کنید که با یک تبلیغ مواجه هستید. در تبلیغ pre-roll گایکو شما با جمله “ما می‌دانیم که این ویدئو فقط یک وقفه است.” مواجه می‌شوید و اینجاست که مخاطبان احساس نمی‌کنند که با یک تبلیغ روبه‌رو هستند، چون این جمله تعیین می‌کند که فقط با یک وقفه ۱۵ ثانیه‌ای روبه‌رو هستند.

 

۳- اگر اخیرا به تبلیغات pre-load در یوتیوب توجه کرده باشید، خیلی از برندها سعی کرده‌اند در همان پنج ثانیه‌ای که در دست دارند شگفتی خود را به نمایش بگذارند و تمام محتوای مورد نظرشان را سریع و ساده ارائه کنند.

 

در کل هنوز مشخص نیست که تبلیغات pre-roll اسپم هستند یا نه؛ زیرا به حقوق مخاطب تا حدودی احترام می‌گذارند. ولی کاملا مشخص است که خلاقیت می‌تواند حتی سبب شود که تبلیغات pre-roll را هم مشاهده کنید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “مطمئنم که می‌خواهید این تبلیغ را رد کنید…ولی کمی دیر شده!
  1. علیرضا
    اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ — ۱۲:۴۳ ب.ظ

    سلام
    عالی بود تنکس

  2. مسعود طاهری
    فروردین ۲, ۱۳۹۴ — ۸:۱۸ ب.ظ

    با سلام مطلب خوبی بود فقط یک سوال داشتم که این نوع تبلیغ رو فقط بر روی فایل ویدئو میتوان انجام داد یا در تبلیغات متنی و یا هنگام ورود به سایت هم میتوان بهره برد؟ البته در هنگام ورود به سایت به شکلی باشه که کاربر حتما مجبور به دیدن ۵ ثانیه اول باشه.
    باتشکر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !