new_seal-deal_fct1024x630x193_t460

مهر و موم معامله، قسمت اول: ۱۰ نکته برای فراهم آوردن صفحه فرود نهایی

طراحی صفحه فرود - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۴ تیر ۱۳۹۳

روبرتا روزنبرگ که یکی از مشاوران و نویسندگان وب سایت کپی بلاگر است در مورد یکی از مشتریان این شرکت صحبت به میان آورده که این مشتری بودجه بسیار زیادی در اختیار داشته و در بخش تبلیغات گوگل و سایت های بسیار بزرگی تبلیغات داده است. این مشتری با روزنبرگ هم وارد مذاکره شد و بیان کرد بودجه بسیاری برایش باقی مانده و می خواهد ترافیک وب سایتش را افزایش دهد و از طرفی ترافیک به مشتریان تبدیل گردند.

همان طور که شما می دانید بخشی از این بودجه می تواند صرف طراحی و ساخت صفحه فرود شود. ولی جالب اینجاست که هیچ صفحه فرودی وجود نداشت و همه لینک های تبلیغاتی گران قیمت این مشتری به صفحه اول وب سایت شرکتش ختم می شدند!

در این مرحله باید صفحات فرود بهینه سازی گردند تا بتوان از تبلیغات، خبرنامه های ارسالی و… بازخورد مطلوب دریافت کرد. این مهم باعث می شود که در درجه اول وضعیت فروش شما متحول گردد.

در مرحله بعدی روزنبرگ ده نکته بیان می کند که بوسیله آنها می توان وضعیت محتوایی صفحات فرود را بهبود بخشید.

 

۱. از اینکه تیتر صفحه فرود شما با آنچه در بنر تبلیغاتیتان آمده، هماهنگی دارد اطمینان حاصل کنید:

تطابق تیتر صفحات فرود و متنی که در بنر هایتان می آورید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این مهم به مخاطب این حس را منتقل می کند که دقیقا به حدف زده و گمراه نشده است.

 

۲. یک Call to Action ایجاد کنید:

این دکمه ها به کاربران می گویند که چه کاری انجام دهند و در حقیقت مشوق آنها برای ورود به وب سایت هستند. به طور متوسط می توان در هر صفحه فرود کوتاه ۲ و در هر صفحه فرود بلند ۳ تا ۵ Call to Action به کار برد.

 

۳. به صورت دوم شخص جمع، مشتریانتان را خطاب کنید

بهتر است که برای جلب توجه مشتریتان از لفضی مودبانه در صفحات فرودتان استفاده کنید که این مهم با به کار بردن فعل و فاعل دوم شخص جمع امکان پذیر است.

 

۴. در صفحات فردوتان بیش از حد خلاقیت ادبی به خرج ندهید:

ما صفحه فرود را برای رشد یک کسب و کار بوجود می آوریم؛ نه باری نشان دادن بار ادبی خودمان!

 

۵. به اندازه توضیح دهید:

سعی کنید در مورد هر آنچه که در صفحه فرودتان است به اندازه لازم توضیح دهید نه کمتر نه بیشتر. برای مثال لازم نیست برای گرفتن حق عضویت بیست خط بنویسید و کافیست که در دو یا سه خط به صورت خلاصه روند را توضیح دهید.

 

۶. اهداف خود را مستقیما بیان کنید: سعی کنید اهدافتان را بدون حاشیه بیان کنید تا مخاطبان بتوانند از کسب و کار و هدف شما آگاهی پیدا کنند. خیلی از افرادی که به تولید محتوا می پردازند، فکر می کنند حاشیه باعث جذاب شدن یک متن می گردد؛ در صورتی که در موقعی که شما در حال معرفی کسب و کارتان هستید، حاشیه فقط باعث گمراه شدن مخاطب می گردد.

 

۷. مهمترین جنبه ها و نکات خود را در پاراگراف اول قرار دهید: تحقیقات علمی ثابت کرده که اکثر کاربران فقط به اول یک متن توجه کرده و از خواندن بقیه متن اجتناب می کنند.

 

۸. بعضی از افراد از خط شماره ۷ شروع به خواندن می کنند! : بعضی از افراد خط هفتم را نشانه گرفته و تا نصفه پاراگرافی که پیش رویشان است را مطالعه می کنند. پس فقط روی پاراگراف اول سرمایه گذاری نکنید.

 

۹. اولین پاراگراف را در یک یا دو خط فراهم آورید: همان طور که گفتیم خیلی از کاربران اهل خواندن متن های طولانی نیستند و به خواندن پاراگراف اول بسنده می کنند و اگر تعداد خط های آن زیاد باشد، از خواند پاراگراف اول هم صرف نظر می کنند.

 

۱۰. یک طرح اولیه در نظر بگیرید: یک قلم برداشته و آنچه که از یک صفحه فرود می خواهید را روی یک کاغذ پیاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا کارتان با سرعت بیشتری پیش رود و از همان اول تکلیف همه اجزای صفحه خود را بدانید.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !