sony-europe

نتایج جالب A/B تست بنرهای تبلیغاتی سونی اروپا

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۴ آذر ۱۳۹۳

هنگامی که کاربران اینترنت وارد یک وب‌سایت می‌شوند همیشه به دنبال مطالب مرتبط با موضوعات اصلی آن وب‌سایت هستند و همواره می‌خواهند محصولی که سبب ورود آنها به آن وب‌سایت شده را در اولین فرصت ممکن مشاهده کنند. اگر محتوا و Call-to-Action بنر تبلیغاتی در ارتباط با کاربر مشکل ایجاد می‌کنند، اینجاست که کاربر حس می‌کند به جای اشتباهی آمده و از ادامه مسیر خودداری می‌کند. اِوِلین گرینز یکی از کارشناسان گروه فروش شرکت سونی اروپا است که با چنین چالشی روبه‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای حل این مشکلش از A/B تست بهره ببرد.

 

چالش:

اِوِلین حین بررسی سایت سونی اروپا متوجه می‌شود که حین ماه گذشته، بنرهای تبلیغاتی موجود در وب‌سایتشان نتایج خوبی ارائه نداده‌اند و نرخ کلیک خوری (Click – Through Rates) و فروش از طریق این بنرها نسبت به قبل بسیار کاهش یافته.

 

راه حل:

بهترین راه حل در ذهن اِوِلین نقش بسته و تصمیم می‌گیرد از A/B تست بهره ببرد تا متوجه شود کدام طراحی بنر می‌تواند سبب بهبود نتایج گردد.

 

تست:

اِوِلین یک تست با دو نمونه جدید بوجود می‌آورد و در حقیقت یک تست با سه نمونه A/B/C صورت می‌گیرد. دو تا از بنرها، خرید لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت شخصی سازی را پیشنهاد می‌دهند و خود بنر قبلی هم یکی از این دو بنر است. در صورتی که بنر سوم فقط یک پیشنهاد ویژه به مخاطبان می‌دهد.

نمونه اصلی:

Original-banner

نمونه دوم با هدف ارائه پیشنهاد:

Original-Sony-banner

نمونه اول با هدف ارائه امکان شخصی سازی محصول:

Variation-2

نتایج:

هدف از انجام این A/B/C تست، افزایش نرخ کلیک خوری (Click – Through Rate) معین می‌گردد و سپس نتایج زیر حاصل می‌شود:

Screen-Shot-2014-01-27-at-9.56.13-AM-e1390845483753

نمونه برنده، بنری است که پیشنهاد ویژه‌ای ارائه داده و در طراحی‌اش نسبت به بنر اول، تغییرات بسیاری رخ داده است. تغییرات ایجاد شده در اندازه آن و همچنین استفاده از فقط یک Call-to-Action روی این نتایج تاثیر بسیاری داشته اند.

در حقیقت تست صورت گرفته توانست اِوِلین را به هدفش برساند و این موضوع که بنر موجود در سایت سونی اروپا با مشکل جذب مخاطب روبه‌رو است را تایید کند.

فراموش نکنید که پاسخ همین تست می‌تواند سبب انجام تست‌های دیگری هم شود تا بتوان بهترین حالت از این بنر را برای وب‌سایت سونی اروپا یافت.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !