fail

هدفمندی نادرست از عوامل مهم شکست کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

اکثر شبکه‌های تبلیغاتی آنلاین، از سیستم هدفمندی پشتیبانی می‌کنند تا فرد ایجاد کننده کمپین تبلیغاتی بتواند بر اساس خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد، به جامعه هدف مورد نظرش اطلاع رسانی لازم را انجام دهد. اما در خیلی موارد دیده شده که همین تغییر هدفمندی در فواصل کوتاه، باعث شکست کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی شده است.

در یک نمونه موردی، شخصی در ساعت ۱۱، ساخت کمپین تبلیغات کلیکی خود را آغاز کرده و هدفمندی ویژه را برای کمپین خود برگزیده است. این شخص پس از ۴ ساعت، یعنی در ساعت ۳ بعد از ظهر، کمپین خود را متوقف کرده و در ساعت ۶، هدفمندی خود را به جغرافیایی تغییر داده است. در انتها این شخص در ساعت ۸ هدفمندی خود را کلا غیر فعال می‌کند. همان طور که براساس نمودار مشخص است، تغییر هدفمندی باعث شده که آمار کلیک خوری به شدت پراکنده شده و نتوان بازدهی هیچ کدام از حالات هدف‌گذاری را بررسی کرد.

ما توصیه می‌کنیم که هر کمپین، از آغاز تا انتهی فقط روی یک هدفمندی باشد و اگر قرار است که هدفمندی تغییر کند، کمپین دیگری به صورت جداگانه ساخته شده و آمار کمپین‌هایی که با هدفمندی‌های متفاوت آغاز می‌شوند، به صورت مجزا در دسترس قرار گرفته تا بتوان آنها را بررسی و تحلیل کرد. این بررسی‌ها مسلما نتایج مطلوبی به کسب‌وکار ها ارائه داده و احتمال شکست کمپین تبلیغاتی کلیکی آنها را به شدت کاهش می‌دهند.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !