Flash

همه چیز در مورد طراحی بنر فلش‎

طراحی بنر - نویسنده : پویان وحیدی - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

اگر در حوزه تبلیغات اینترنتی فعالیتی دارید به احتمال زیاد با بنرهای فلش برخورد کرده‌اید. بنرهایی که با نرم‌افزارهای مختلفی مثل Adobe flash  یا Swish Max طراحی شده‌اند و پر از افکتهای چشمگیر و انیمیشنهای جذاب هستند و الزاماً با پسوند swf در فضای آنلاین منتشر شده‌اند.

ما میخواهیم درمورد این بنرها، موارد استفاده، نقاط ضعف و قدرتشان موشکافی کنیم تا یاد بگیریم کجا و چه زمانی از این بنرها استفاده کنیم یا نکنیم.

همانطور که میدانید این نوع بنرها بنا به تواناییهای طراح آن، می‌توانند بسیار جذاب و چشم نواز باشند و از افکتهای متکاملی بهره ببرند. علاوه بر این موضوع، حجم این نوع فایل به دلیل نحوه مهندسی آنها نسبت به بنرهای GIF بسیار کمتر است و چنانچه یک بنر فلش را به معادل GIF آن برگردان کنیم تا چندین برابر حجم پیدا خواهد کرد.

پس زمانی که پای طراحی بنر که اساساً همیشه دغدغه محدودیت حجم دارد، برسد. بنرهای فلش بسیار بهتر به نظر می‌آیند.

اما زمانی که داریم به تبلیغات آنلاین و خصوصاً تبلیغات کلیکی فکر می‌کنیم؛ باید به موارد ظریف دیگری نیز دقت داشته باشیم تا هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌کنیم را تا جایی که می‌توانیم بهینه کنیم.

 

آیا ما به همه کاربرانی که بنر ما را مشاهده می‌کنند واقعاً علاقه داریم؟

بنرهای پر از انیمیشن فلش میتوانند بسیار جذاب باشند و تعداد کسانی را که روی آنها کلیک میکنند را افزایش بدهند. اما – خصوصاً زمانی که ما داریم به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنیم – همه کاربران کسانی هستند که نهایتاً مشتری محصول یا سرویس ما میشوند؟ مسلماً خیر! پس ایجاد جذابیت بیش از حد در بنرها که منجر به ورود کاربرانی به صفحه فرود ما شوند که اساساً هرگز نمی‌توانند کاربر ما باشند برای ما صرفاً یک کار هزینه ساز است و از سوی دیگر نتایج تحلیلی صفحه فرود ما را به هم میریزند و نرخ پرش (Bounce rate) صفحه فرود خود را افزایش میدهیم.

البته زمانی که هدف ما از کمپین صرفاً برندینگ باشد این موضوع می‌تواند کمی متفاوت باشد. یا در تبلیغات نمایش ثابت (display) که ما به ازای یک جایگاه ثابت در یک سایت مشخص هزینه میکنیم موضوع باز هم قابل بحث می‌شود. هرچند به عقیده شخصی من به دلیل به هم ریختن آمار قابل تحلیل صفحه فرود، باید همیشه و همیشه به بهینه کردن ورودی صفحه فرود از کاربرانی که واقعاً کاربر هدف ما هستند و پیشتر در Journey map استخراج شده‌اند پایبند بود و اجازه ورود آنتی‌پرسوناها و کاربران رندوم را تا حد امکان نداد.

 

به ابعاد فنی موضوع توجه کنیم

بنرهای فلش به صورت پیش‌فرض در هیچکدام از مرورگرها – به غیر از گوگل کروم – پشتیبانی نمی‌شوند. همچین در تبلتها و گوشیهای موبایل هم اوضاع به همین صورت است. پس زمانی که ما از طراحی بنر فلش استفاده میکنیم باید متوجه باشیم که بسیاری از کاربران هرگز موفق به دیدن بنرهای ما نخواهند شد. اینجا کسانی که تبلیفات ثابت (Display) دارند هم باید نگران باشند که بسیاری از کاربران هرگز آنچه را که برایش هزینه کرده‌اند را نخواهند دید.

 

درنهایت نمی‌توان یک حکم کلی برای این موضوع صادر کرد اما با توجه به آنچه که گفته شد به نظر می‌آید که استفاده از بنرهای فلش یا حتی بنرهایی که بیش از حد جذاب باشند خصوصاً برای کمپینهای کلیکی استراتژی مناسبی نیست مگر آنکه هدفشان صرفاً برندسازی باشد. و بی‌توجهی به تعداد افراد بالایی که اساساً قادر به مشاهده بنرهای شما به دلیل مسائل فنی قضیه نیستند هم کمی بی‌احتیاطی است. مگر آنکه در کمپینهای تست به این نتیجه دیگری برسیم.

اما همیشه درنظر داشته باشید که کیفیت کاربران وارد شده به صفحه فرود شما چندین برابر تعدادشان اهمیت دارد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

9 دیدگاه در رابطه با “همه چیز در مورد طراحی بنر فلش‎
  1. میثم رضی
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ — ۶:۴۹ ق.ظ

    سلام
    یه سوال داشتم من همین قالبی که شما دارید از همیار وردپرس گرفتم و بر روی سایتم نصب کردم.
    جطور می تونم این باکس بالای همین کامنت رو توش اضافه کنم؟ (تبلاغات قابل اندازه گیری خود را شروع کنید
    در ضمن می خواستم سایتم پربیننده بشه و از خدمات شما استفاده کنم.البته بعد از چند ماه که حدود ۱۰۰پست گذاشتم.

  2. قالب وردپرس
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ — ۱۱:۱۱ ق.ظ

    دنبال همچین آمزشی بودم دست شما درد نکنه

  3. حمیدرضاطاهری
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ — ۷:۱۲ ب.ظ

    مطالب مفیدی بود

  4. بنر آن دیزاین
    مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ — ۱۱:۳۱ ق.ظ

    بله کاملا با شما موافقم فلش هر روز داره قدرتشو بیشتر ازدست میده و بنر گیف هر روز داره قویتر میشه

  5. دانا قاسم پور
    مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ — ۵:۳۰ ق.ظ

    سلام
    اگر پایین مطالبتون دکمه لایک هم داشته باشید فکر می کنم یک داده دیگه با هدفگیری میزان توجه مخاطبین به دست میارید
    من مطالبتون رو دوست دارم اما فرصت نمی کنم پای تمام نوشته های مفیدتون مثل این نظر بنویسم

  6. کامران
    آبان ۴, ۱۳۹۴ — ۱۱:۱۰ ق.ظ

    مطلب مفید و بسیار موثری بود. مخصوصا برای افراد کمال طلبی مثل من که همیشه دوست دارن بهترین رو ارائه بدن.
    اگر راهنمایی شما نبود در طراحی بنر همین کمال طلبی دردسرساز میشد.
    در ضمن با دیدگاه آقای قاسم پور موافقم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !