WhyLosingIsGood

چگونه محصول توسعه نیافته، سبب شکست کمپین PPC شما می‌گردد

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۱ دی ۱۳۹۳

شاید واقعا کار جالبی به نظر بیاید که یک کسب‌وکار، قبل از اینکه خط عرضه محصولاتش آماده به کار باشد، برای تبلیغات آنها اقدام کرده و به صورت گسترده در فضای آفلاین و آنلاین خود را نشان دهد. در سال گذشته یک کسب‌وکار نوپا که قصد داشت یک سری محصولات کمکی برای آموزشگاه عرضه کند و در حقیقت به صورت B2B شروع به کار کرده بود، یک کمپین PPC راه اندازی کرد تا در مورد محصولاتش به مخاطبانش اطلاع رسانی کند. اما نهایی نبودن محصولات سبب شدند که این کمپین چندان موفق عمل نکند.در رابطه با اهمیت این مورد در مقاله بودجه بندی تبلیغات ppc نکاتی را بیان کرده بودیم.

آژانسی که این کمپین را در اروپا راه اندازی کرده بود، در این رابطه گفته که: «ما تجربیات بسیاری در حوزه تبلیغات صنعت‌های مشابه کسب کرده بودیم و سعی کردیم با توجه به آنها، بهترین کمپین ممکن را برای این کسب‌وکار نوپا راه اندازی کنیم. ولی مشکل اساسی اینجا بود که مخاطبان وقتی وارد وب‌سایت این کسب‌وکار می‌شدند، چون اطلاعات نهایی و دقیقی از محصولات آنها مشخص نبود، سردرگمی و کمی شک به سراغ آنها می‌آمد.»

در حقیقت بازدیدکنندگان تبلیغات محصولات شناخته نشده و کسب‌وکارهای نوپایی که به صورت دقیق کار آنها جا نیافتاده، از تبلیغات صورت گرفته انتظار دارند که حداقل محصولات به آنها شناسانده شوند و دقیقا برایشان مشخص شود که کسب‌وکار روبه‌روی آنها، چه چیزی برای ارائه در دستانش دارد.

در انتها می‌توان دو درس بزرگ از این کمپین شکست خورده گرفت که عبارتند از:

۱-قبل از اینکه یک کمپین PPC راه اندازی کنید، مطمئن شوید که محصولات نهایی شما در وب‌سایتتان قرار گرفته و به اندازه کافی در رابطه با آنها محتوا در کمپین‌تان قرار داده‌اید.

۲- سعی کنید توقعات خود از محصولات و کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را مدیریت کرده و انتظار نداشته باشید که فقط با یک راه‌اندازی کمپین فروش شما افزایش یافت و تحول عجیبی برای شما صورت گیرد. زیرا در قدم اول برندسازی صورت گرفته و پس از طی کردن این قدم، شما می‌توانید روی کمپین‌های فروش تمرکز کنید.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “چگونه محصول توسعه نیافته، سبب شکست کمپین PPC شما می‌گردد
  1. تك عروس
    بهمن ۱۲, ۱۳۹۳ — ۱۱:۱۸ ق.ظ

    لطفاً درباره کمپین PPC بیشتر توضیح بدید.
    سپاس

  2. فروشگاه اینترنتی
    اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ — ۱۰:۲۴ ق.ظ

    نکات آموزنده و خوبی بود. سپاسگزارم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !