static1.squarespace.com

و بالاخره وقت سنگ تمام گذاشتن فیسبوک برای بازاریابان هم فرا رسید

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

حدود بک سال از آغاز رویکرد جدید فیسبوک می‌گذرد و می‌توان به راحتی تشخیص داد که این شبکه اجتماعی بیشتر به یک ویترین برای برندهای مطرح دنیا تبدیل شده است. با تغییر کردن رویکرد فیسبوک از یک شبکه اجتماعی شخصی به یک محیط بازاریابی برای کسب‌وکارها، امکاناتش هم بسیار تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتنه اند. اولین قدم فیسبوک در مسیر عملی کردن این رویکرد، افزودن امکان قرار دادن Call-to-Action برای ویدئوها بود که به کمک آنها صاحب صفحه می‌توانست برای ویدئو خود یک دکمه و صفحه فرود تعریف کند و به دنبال آن مخاطب بلافاصله پس از مشاهد یک ویدئو وارد عملیات خرید می‌شد. ولی ویژگی جدید فیسبوک بیش از یک Call-to-Action برای خرید است:

فیسبوک و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

کاور یکی از المان‌های اصلی صفحات این شبکه اجتماعی به حساب می‌آبد که به شدت روی آن تغییر و تحول صورت گرفته و می‌توانیم بهینه‌سازی را در ظاهر آن مشاهده کنیم. امکان جدید فیسبوک هم دقیقا یکی از بهینه سازی های جنجالی‌ای است که روی آن حسابی فکر شده. از این پس کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند روی کاور صفحه فیسبوک خود یک Call-to-Action ثابت تعریف کرده و صفحه فرود دلخواه خود را برای آن قرار دهند.

این Call-to-Action می‌تواند برای اعمالی چون رزرو، ارتباط گیری، وارد شدن به اپلیکشن یا بازی، خرید، ثبت نام و دیدن یک ویدئو مورد استفاده قرار بگیرد و مشخص است که فیسبوک حسابی روی این موضوع فکر کرده. جالب اینجاست که تعداد کلیک‌هایی که بر این Call-to-Action ها خورده می‌شود، توسط خود فیسبوک عنوان می‌گردد.

 

facebook-social-media-marketing

این امکان جدید فیسبوک، می‌تواند خبر خوبی برای صاحبان وب‌سایت‌ها باشد و اینجاست که باید کمی بیشتر به فکر دیده شدن در فیسبوک باشیم.

برای درک بیشتر و موفقیت بازاریابی در فیسبوک مقالات زیر را نیز پیشنهاد می‌کنیم :

اینفوگرافیک: فیسبوک هنوز نمرده است.

اینفوگرافیک:‌چه کسانی باید برای کسب‌وکارشان از فیسبوک استفاده کنند؟

 

 

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !