1406274841_mci-ramadan-93-logo

پشت پرده یک کمپین؛ همراهی ما هدیه‌تان

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

پشت پرده یک کمپین؛ همراهی ما هدیه‌تان

نام طرح ۵۵+۵ به گوش همه همراه اولی‌ها آشناست. همان طرح جنجال‌برانگیزی که در آن ۵ دقیقه حرف می‌زنی و ۵۵ دقیقه باقیمانده برایت رایگان تمام می‌شود. این طرح هم مثل باقی طرح‌های اپراتورها در بدو اجرا، حواشی متعددی داشت و تعدادی از مشترکان ادعا کردند که به لطف این طرح، مدت زمان تماس‌شان دیگر به ۵ دقیقه هم نمی‌رسد؛ چه برسد ۵۵ دقیقه. با وجود تمام این حرف و حدیث ها اجرای چندباره این طرح توسط همراه اول را می‌توان به حساب استقبال مشترکان و موفقیت طرح گذاشت. حالا همراه اول برای سومین بار پیاپی طرح ۵۵+۵ را اجرا کرده است؛ آن هم در زمان حساسی چون ماه رمضان؛ دوره‌ای که مشترکان حسابی به دست و دلبازی اپراتورها دل خوش کرده‌اند.

همراه اول این بار سرویس ۵۵+۵ رمضانی خود را از طریق کمپینی با شعار “همراهی ما هدیه‌تان” به مخاطبان خود معرفی کرده است؛ کمپینی که این روزها با المان ماه و قلب برعکس (شبیه ۵ فارسی) در گوشه و کنار شهر خودنمایی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با پشت پرده این کمپین به سراغ کیانوش هاتفی مدیر ایده‌پردازی شرکت تبلیغاتی طرفه مجری این کمپین، رفته‌ام.

هاتفی توضیح می‌دهد: “۵۵+۵ سرویسی نیست که مختص ماه رمضان باشد؛ با این حال همراه اول تصمیم گرفت که امسال برای ماه رمضان به سراغ سرویس آشنای خود برود. همراه اول معمولا کمپین‌های خود را به صورت پیچ برگزار می‌کند و این کمپین رمضانی هم به همین شکل برگزار شد. یک بریف به چند آژانس فرستاده و از آنها درخواست شد تا طرح‌های خود را برای افزایش مکالمه‌های درون‌شبکه‌ای همراه اول در ماه رمضان معرفی کنند. ما پیش از این هم تجربه همکاری با همراه اول را داشتیم و بر اساس این شناخت توانستیم از رقبا پیشی بگیریم.”

او اضافه می‌کند: “از آنجا که این بار سرویس ۵۵+۵ قرار بود در ماه رمضان ارایه شود، ما هم برای طراحی کمپین به دنبال یک اتفاق رمضانی بودیم. سال گذشته همراه اول کمپین همراه شب‌های روشن را اکران کرد که برنامه متفاوتی را دنبال می‌کرد. از آنجا که شعار ما و همکاران‌مان نگاه خلاق به کار است، تصمیم گرفتیم که در معرفی این سرویس نیز برای مردم جذابیت ایجاد کنیم.”

هاتفی اشاره می‌کند: “ماه رمضان از دید مخاطبانی که آگهی را می‌دیدند، یک ماه عرفانی است و در نتیجه آگهی هم باید حال و هوای عرفانی داشته باشد. یکی از مواردی که در این ماه عرفانی توصیه شده است، دید و بازدید از خانواده و دوستان و کنار گذاشتن کینه‌ها و برقراری ارتباط با آشنایان است. ما به این نتیجه رسیدیم که این سرویس همراه اول می‌تواند در راستای تحقق این نیت خیر افراد در ماه رمضان عمل کند. از این طریق مشترکان می‌توانند با هزینه کم با کسانی که مدت‌ها با آنها ارتباط نداشته‌اند، ارتباط برقرار کنند. بنابراین این طرح همراه اول می‌تواند محکی باشد که دوستی‌ها را در ماه رمضان بیشتر می‌کند.”
این کارشناس تبلیغات اشاره می‌کند: “این کمپین را با شعار “همراهی ما هدیه‌تان” اجرا کردیم؛ به این معنا که این شیوه ارزان برقراری ارتباط هدیه ما به شما در ماه رمضان است تا نیت خیر شما برآورده شود.”

او در ادامه می‌گوید: “همراه اول سه سال است که این سرویس را در کمپین‌های مختلف ارایه می‌کند و در همه این کمپین‌ها بر استفاده از اعداد ۵ و ۵۵ تاکید شده است. اما ما تصمیم گرفتیم به جای استفاده مستقیم از این عدد، از نشانه‌ای استفاده کنیم که مخاطب با آن بهتر ارتباط برقرار کند. بنابراین ویژوالی را طراحی کردیم که از این به بعد برای مخاطبان معرف این طرح باشد. المان دست در ماه رمضان بسیار پررنگ است و به بحث دعا اشاره دارد. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از این المان مرتبط با مناسبت، تصویر قلب را ترسیم کنیم که همان ۵ برعکس است و به صورت غیرمستقیم به طرح مورد نظر اشاره دارد. در نتیجه با یک بازی کوچک هم با استفاده از دست به بحث دعا و حال و هوای عرفانی ماه اشاره کردیم، هم علامت قلب را به نشان محبت و همراهی ترسیم کردیم و هم عدد ۵ را مورد استفاده قرار دادیم.”

هاتفی اضافه می‌کند: “از سوی دیگر تصمیم گرفتیم از عرفانی‌ترین المانی که به این ماه نسبت داده می‌شود هم در کار استفاده کنیم. ماه، زیباترین المان ماه رمضان است که به خوبی به حال و هوای معنوی این ماه اشاره دارد. با این حال استفاده مکرر و کلیشه‌ای از این المان در اشکال مختلف باعث شد که به آن اکتفا نکنیم و با استفاده از ماه در کنار دست، یک اتفاق جدید را رقم بزنیم.”

او توضیح می‌دهد: “در آگهی‌هایی که برای رسانه‌های مختلف طراحی شده، هماهنگی کامل وجود دارد و تمام المان‌هایی را که به آن اشاره شد، در همه رسانه‌ها می‌بینیم. با این حال به اعتقاد من تبلیغات محیطی عالم خودش را دارد و آگهی‌های تلویزیونی هم عالم خودشان را. این که یک پلان تیزر را کات کنیم و روی بیلبورد بیندازیم، درست نیست. باید یک ایده اصلی داشته باشیم و آن را متناسب با فضای رسانه به اجرا دربیاوریم. این آگهی‌ها در نهایت مکمل هم هستند و از طریق کدهای تصویری هماهنگ، مفهوم مورد نظر ما را انتقال می‌دهند.”

هاتفی درباره بازخوردهای اجرای این کمپین می گوید: “همراه اول اپراتوری است که بیشترین کاربر را دارد و بنابراین بهترین منبع برای سنجش نتایج کار است. این سازمان از بازخوردهای کمپین راضی بود و اعتقاد داشت که کمپین خوب دیده شده است. بازخوردها به قدری رضایت‌بخش بود که حتی پیشنهاد دادیم کار را تکمیل کنیم و به جای ستاره‌های تصاویر بیلبورد، ال ای دی‌های ریز بگذاریم تا در شب بدرخشد؛ اما زمان تنگ بود و ایده‌ها به محله اجرا نرسید. با تمام این اوصاف، بازخوردها رضایت‌بخش بود و حتی امکان دارد که نشان قلب برعکس در کمپین‌های بعدی ۵۵+۵ هم مورد استفاده قرار بگیرد.”

منبع: mbanews.ir
نام نویسنده: مریم عربی

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “پشت پرده یک کمپین؛ همراهی ما هدیه‌تان
  1. فاطمه قنبری
    مرداد ۲۵, ۱۳۹۳ — ۱۰:۱۱ ق.ظ

    با تشکر بسیار
    مطلب بسیار مفیدی بود
    ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !