Contact-Form-Icon-Home-Page-Web

پنج اشتباه بزرگ در طراحی صفحات فرود که باعث کاهش نرخ تبدیل میشود

طراحی صفحه فرود - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۴ تیر ۱۳۹۳

صفحات فرود، در حقیقت صفحاتی به حساب می آیند که مشخص کننده ترافیک وب سایت شما هستند. صفحه فرود می تواند صفحه فروش محصولات، یک صفحه به همراه ویدئو و یا حتی صفحه ای شامل محتوایی در مورد محصولات یا خدمات شما باشد که در آن از تکنینک های سئو هم به استفاده شده باشد.

در ادامه این مطلب شما می توانید با چندین اشتباه رایجی که در مورد صفحات فرود رخ می دهند آشنا شوید.

۱-تیتری به اطلاعات کامل

اولین عاملی که باعث موفقیت صفحه فرود شما می شود، تیتر آن است. در حقیقت تیتر دومین فرصتی است که شما می توانید مخاطبتان را جذب خود کنید. بعضی اوقات تیتر مناسب می تواند تاثیر گذاری صفحه ورود شما را چند برابر کند و حتی پوشاننده دیگر اشتباهات شما باشد. به کارگیری تیتری که برای کاربر جذاب باشد و برای فرد سوالاتی ایجاد کند، می تواند یک صفحه فرود موفق به ارمغان بیاورد.

۲-استفاده از قالب سایت در صفحات فرود

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در حین طراحی صفحات فرود مرتکب می شوند، این است که از قالب وب سایت برای صفحات ورود استفاده می کنند. استفاده از قالب وب سایت به عنوان صفحه فرود باعث می شود که فرد با ورود به وب سایت اصلی شما دچار سردرگمی شود. پس سعی کنید یک صفحه فرود ساده و مرتب طراحی کنید که کاملا مشخص باشد که صفحه فرود شما از صفحات اصلی وب سایت شما مجزا هستند.

۳-معرفی موارد بیشتر در صفحه فرود

یکی دیگر از مواردی که باعث سردرگمی مخاطب می شود این است که افراد را در برابر تعداد زیادی محصول قرار دهید. به خصوص محصولاتی که در یک دسته قرار دارند و در یک سری از خصوصیات با هم در تضاد اند باعث می شوند که مخاطب گمراه شده و حتی از ادامه دادن صرف نظر کند. بهترین راهکار این است که شما محصولی و یا خدماتی را در صفحه فرودتان به نمایش بگذارید که بهترین آنچه که ارائه می دهید به حساب آید. با این روش می توانید یک صفحه فرود مناسب داشته باشید.

content

۴- نادیده گرفتن عناصر زیبایی شناسی

آیا توجه کرده اید که وقتی وارد صفحه ای می شویم که در آن زیبایی به درستی به کار نرفته، باعث می شود که از جستجو در آن صرف نظر کنیم؟ فونت های بد، رنگ هایی که چشم را آزار می دهند، مشخص سازی های عجیب و غریب و حرکات هنری ای که سنجیده نیستند باعث خراب شدن همه چیز می شوند.

در حالی که استفاده از قالب سایت برای صفحه فرود کار بسیار اشتباهی به نظر می آید، شما می توانید با یک طراحی ساده، یک فونت ساده و مشخص و به کارگیری بجای رنگ ها صفحه فرودی طراحی کنید که مخاطب را جذب کرده  و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

۵-تنبلی کردن

آیا می دانید که ۸۰ درصد کاربران در سراسر دنیا، فقط به اول متن توجه می کنند؟ و آیا چنین مسئله ای باعث می شود که افراد به پایین صفحه مراجعه نکنند؟!!! در حقیقت چند خط اول یاعث می شوند که افراد به محتوای صفحه مراجعه کنند و ممکن است که محتوای نامناسب شما باعث ترک مخاطب گردد.

پس سعی کنید در جلب توجه افراد کوتاهی کنید و محتوایی برای صفحه فرود ایجاد کنید که باعث جذب مخاطب گردد. با یک متن کوتاه و اطاعاتی مهم ولی مختصر در مورد محصول یا خدماتتان ادامه فرآیند صورت می گیرد و به طور حتم نرخ تبدیل شما افزایش خواهد یافت.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !