BlogImage

پنج Call-to-Action ساده که طراحی‌ موثری دارند

طراحی دکمه فراخوان - نویسنده : پویان وحیدی - ۶ مرداد ۱۳۹۳

همه شما برای ثبت نام در سرویس‌هایی چون Evernote، Instagram و غیره، روی دکمه های Call-to-Action وب‌سایت‌هایشان کلیک کرده‌اید. ولی آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که چه عواملی روی شما تاثیر گذاشته و باعث شده که روی آنها کلیک کنید و وارد مراحل ثبت نام شوید.

در این مطلب به بررسی پنج Call-to-Action می‌پردازیم که در طراحی آنها اصل سادگی رعایت شده و البته به سرویس‌های مشهوری تعلق دارند.

۱. Evernote: آیا می‌خواهید هیچ چیز را فراموش نکنید؟ پس در Evernote ثبت نام کنید. هر کدام از ما هنگامی که وارد صفحه اول وب‌سایت Evernote می‌شویم چنین پرسش و پاسخی در ذهن ما نقش می‌بندد و می‌دانیم که Evernote طراحی شده که ما را در مسیر دسته‌بندی اطلاعاتمان یاری کند. رنگ سبز دکمه Call-to-Action همان رنگی است که در لوگوی این اپلیکیشن مفید به کار رفته با این تفاوت که در تضاد رنگ سفید، حسابی خود نمایی می‌کند.

Evernote-4

۲.Dropbox: شاید با ورود به وب‌سایت Dropbox به این نتیجه برسید که ساده‌ترین طراحی در پیش روی شما قرار گرفته شده. بهترین بخش این صفحه، Call-to-Action اش است که با رنگ سازمانی Dropbox هماهنگی دارد و به خوبی خودنمایی می‌کند.

 Dropbox-5

۳.Spotify: در صفحه‌هایی که شلوغ هستند، تنها Call-to-Action های ساده موثر واقع می‌شوند و Spotify هم از چنین ترفندی بهره برده است. طراحان این سرویس موسیقی محبوب، Call to Action ساده خود را در وسط تمام شلوغی‌های صفحه اول قرار داده اند و رنگ سازمانیشان هم روی این Call-to-Action، به خوبی خودنمایی می‌کند.

Spotify-1

۴.Firefox: همه ما از این مرورگر استفاده کرده ایم و از آنجایی که با همه سایت‌های ایرانی سازگاری دارد، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گیرد. Call-to-Action به کار رفته در وب‌سایت این مرورگر، آنقدر خوب است که دیگر برای کلیک کردن رویش، به فکر کردن احتیاجی نیست!

Firefox-1

۵.Instagram: از اونجایی که این برنامه یک اپلیکیشن موبایل است، طراحان سه Call-to-Action در صفحه اصلی وب‌سایت Instagram قرار داده اند، که یکی از آنها برای بازدید از نسخه کامپیوتر بوده و دو تای دیگر برای دانلود روی گوشی‌های هوشمند آورده شده اند. طراحی این Call-to-Action ها هم بسیار مناسب هسند و مخاطب را به خوبی جذب می‌کنند.

Instagram-4

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !