9781599185347-frontcover-500x631

پیشنهاد یک کتاب خوب در زمینه تبلیغات اینترنتی

گوناگون - نویسنده : شایان شلیله - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

من چند روز پیش یه کتاب خریدم به نام “Ultimate Guide to Pay-Per-Click Advertising” این کتاب توسط ریچارد استاکز نوشته شده که موسس شرکت Adgooraa هست. توی این کتاب که به صورت اختصاصی برای کسانی نوشته شده که برای محصولات خودشون از تبلیغات اینترنتی pey per click استفاده می کنن. من خوندن این کتاب رو به همه شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنم.
توی این کتاب به چند تا نکته خیلی مهم اشاره شده٬ ریچاد در بخشی از این کتاب در خصوص مشتری هاش نوشته “من اگه مشتری برای تبلیغات بیاد پیشم٬ و متوجه بشم که اطلاعات و آمار سایتش رو تحلیل نمی کنه و یاکمتر از روزی یک ساعت برای تحلیل وضعیت آمار سایت وقت میزاره٬ پیشنهاد می کنم که اصلا از سیستم تبلیغات بر اساس کلیک استفاده نکنه”
این موضوع نشون میده نه تنها برای موفقیت کمپین تبلیغاتی شما٬ بلکه برای اینکه توی کسب و کار خودتون هم موفق باشید٬ موضوع بررسی ترافیک و آمار سایت چقدر اهمیت داره.
یه جمله خیلی جالبی هم که توی این کتاب خوندن این بود “guesses and opinions are the enemy of good marketing” منم واقعا فکر می کنم این جمله یکی از مهم ترین درس های مارکتینک هست٬ چیزی که ما متاسفانه خیلی وقت ها روی این ۲ تا نکته٬ کمپین تبلیغات خودمون رو لانچ می کنیم.
ریچاد یه جای دیگه از این کتاب میگه “اگه بزارین که اعداد به شما حقیقت رو بگن٬ شما سایت خودتون رو بهتر می کنید٬ شما میتونید تبلیغات خودتون رو بهتر کنید. فروش شما میتونه ۵ یا ۱۰ و یا حتی ۱۰۰ برابر بشه”
به گفته ریچاد٬ تبلیغات به صورت PPC برای یه کسب و کاری که مدلش درست نباشه و یا بد باشه٬ سرعت از دست دادن پول رو بیشتر می کنه.
توی این کتاب به چند تا کلید واژه اشاره شده که حتما پیشنهاد می کنم این ها رو بخونید و باهاشون آشنا بشین٬ یکی از این کلید واژه ها که برای خود من خیلی جالب بود $ index بود که سعی می کنم توی وبلاگ شبکه تبلیغات توی هفته آینده در موردش بنویسم. برای خیلی از کسب و کار های ما $ index یکی از متریک هایی هست که می تونیم برای رشد و موفقیت کمپین خودمون ازش استقاده کنیم. برای برخی از مدل های کسب و کار که توی کتاب به اون ها اشاره شده٬ تحلیل $ index خیلی بهتر از conversion rate برای بررسی رشد و موفقیت کمپین و کسب و کار هست.
عدد $ index از تقسیم کل فروش بر تعداد بازدید کننده ها به دست میاد و به ما میگه که هر بازدید کننده برای ما چقدر ارزش داره. همین طور با مقایسه این عدد با متوسط خرید هر مشتری٬ می تونیم ببینم که وضعیت کمپین و کسب و کار چطوری هست٬ اگر $ index کمتر از متوسط فروش بر اساس هر مشتری باشه٬ این خبری خوبی هست٬ ولی اگه بیشتر باشه! باید کمی به طراحی کمپین و یا حتی کسب و کار خودمون فکر کنیم.
اطلاعات این کتاب رو توی چند هفته آینده به صورت کامل روی وبلاگ شبکه تبلیغات قرار میدیم و از طریق خبرنامه ی سایت به شما اطلاع رسانی می کنیم.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

شایان شلیله

اگر می‌خواین منو بیشتر بشناسین، اسممو تو گوگل سرچ کنین... :دی

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “پیشنهاد یک کتاب خوب در زمینه تبلیغات اینترنتی
  1. دستگاه حضور و غیاب
    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴ — ۱۱:۳۵ ق.ظ

    منتظر قرار گرفتن مطالب بیشتری از کتاب در سایت هستیم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !