mobile-content

چرا باید از محتوای Mobile Friendly بهره ببرید؟

بازاریابی محتوا - نویسنده : رامین جابری - ۸ مهر ۱۳۹۳

حتما قبلا عبارت User Friendly به گوش شما خورده که اکثرا برای سخت افزار ها و نرم‌افزار هایی به کار می‌‍رود که استفاده از آنها نسبت به نمونه‌های مشابهشان آسان تر است و پیچیدگی در آنها به حداقل رسیده. محتوای Mobile Friendly هم از این قاعده مستثنی نیست و در کل به محتوایی که روی گوشی‌های همراه به صورت پاسخگو (Responsive) عمل کند، این عبارت نسبت داده می‌شود.

هنگامی که یک کاربر به وب‌سایت شما وارد می‌شود، چندین مورد باعث ناامیدی آن فرد می‌گردد و یکی از این موارد نبود سیستم پاسخگو به حساب می‌آید. برای نمونه اگر کاربران موبایل وب‌سایت شما به خاطر فقدان سیستم پاسخگو، مجبور شوند به طور متوالی بزرگنمایی کنند، در آخر کلا از ورود به وب‌سایتتان صرف نظر می‌کنند. به راحتی می‌توان با اعمال یک سری تغییرات در محتوای نسخه موبایل وب‌سایتتان، جلوی این اتفاق بد را بگیرید.

برای نمونه شما یک پیشنهاد برای مخاطبتان دارید که به هیچ وجه نمی‌توانید نسخه دانلودی آن را روی موبایل پیاده سازی کنید (زیرا حتما باید در فایل اسکل باشد). در این موقع کافیست در نسخه موبایل این امکان را به مخاطب بدهید تا پیشنهاد برایش ایمیل شود.

به نمونه خوب زیر توجه کنید:

نسخه کامپیوتر شخصی

 نسخه کامپیوتر شخصی

نسخه گوشی همراه

نسخه گوشی همراه

شاید انجام چنین عملی از لحاظ فنی چندان کار آسانی نباشد؛ ولی امکان پذیر است و می‌تواند در بازدید از وب‌سایتتان تاثیر بسیار مثبتی بگذارد.

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “چرا باید از محتوای Mobile Friendly بهره ببرید؟
  1. Jak
    دی ۲۹, ۱۳۹۴ — ۱۰:۳۱ ب.ظ

    بسیار عالی و خوب هست

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !