Ice-Bucket-Challenge

چهار درس بازاریابی که می‌توان از کمپین سطل آب یخ آموخت

گوناگون - نویسنده : سهیل رزمجوی - ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

دیگر کسی در رسانه‎‌های اجتماعی نیست که تو این یک ماه اخیر، ویدئو‌های کمپین آب یخ مشاهیر دنیا را ندیده باشد. همان طور که می‌دانید، این کمپین برای کمک به بیماران ALS آغاز گشت و خیریه امداد رسانی بیماران ASL تا به امروز، حدود ۴۰ میلیون دلار افزایش سرمایه داشته و این یعنی، کمپین آب یخ به شدت جواب داده و باعث ایجاد سرمایه بزرگی برای کمک به این بیماران خاص شده‌است. در مقایسه با سال گذشته، این کمپین توانسته تعداد مددرسانان را حدود ۷۰۰ هزار نفر افزایش دهد.

به نظر شما این پروژه چگونه به اینجا رسید؟ چگونه مردم حاضر شدند ۱۰۰ دلاری‌های خود را به بیماران ALS ببخشند؟

اینجاست که به نکاتی جالب در حوزه بازاریابی می‌رسیم:

۱- این چالش بسیار ساده است: یک سطل آب یخ روی سر ریختن و یا واریز صد دلار به ALS و یا انجام دادن هر دو این کار ها بسیار ساده هستند و پیچیدگی ای در میان نیست! البته نکته مهم داستان نامزد کردن افراد دیگر بود که خود باعث بزرگ شدن جماعت به چالش کشیده گشت.

۲- جنجالی بودن این چالش: این چالش به خاطر حضور چهره های مشهور دنیا، حسابی جنجالی شد و روز به روز به خاطر نامزد شدن دیگر مشاهیر، این موضوع داغ‌تر شد.

۳- زمان بندی بی عیب و نقص: این کمپین در بهترین زمان، یعنی در اواسط تابستان و در گرم‌ترین روزهای گرم تابستان آغاز شد. این کمپین بدون شک در فصول دیگر سال چندان محبوب نمی‌شد.

۴- هرگز قدرت یک دلیل خوب را فراموش نکنید: ما هر کاری را به خاطر دلایلی انجام می‌دهیم؛ چه دلیلی می‌تواند از کمک به بیمارانی که هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شوند و به ALS مبتلا هستند، بهتر باشد؟

شما نظرتان چیست؟ آیا علل دیگری هم برای داغ شدن این چالش وجود دارد که ما از آنها غافلیم؟

منبع: Inbound Marketing Blog

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سهیل رزمجوی

خلاقیت، تنوع و شادی از واژه های مهم زندگی ام هستن، به همین دلیل ​مهمترین علایق زندگی من فعالیت در زمینه مارکتینگ و تبلیغات میباشد، چون تمام واژه ها رو می توانم در این حرفه لمس کنم. از برخورد با چالش ها و موانع نمیترسم و از حل کردن آنها لذت میبرم. اهل شومن بازی نیستم و سرم به کارم خودمه، دوم و سوم برام معنی نداره چون باید اولین بود، عاشق خوردن لازانیا و کله پاچه ام، هیچی دیگه خیلی هم کوووولم :دی

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “چهار درس بازاریابی که می‌توان از کمپین سطل آب یخ آموخت
  1. بخشی
    مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ — ۹:۱۶ ق.ظ

    ممنون از مطلبتون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !