iStock_000028694070XSmall

چگونه بازگشت سرمایه تبلیغات بنری را محاسبه کنید

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۴ تیر ۱۳۹۳

در تبلیغات بنری، اولین چیزی که ذهن صاحبان کسب و کار ها را درگیر می کند، این است که با ایجاد یک کمپین تبلیغات بنری، چند نفر از طریق کلیک کردن وارد وب سایتشان می شود. ولی اگر کمی عمیق تر نگاه کنیم، مسئله تعداد کلیک ها نیست بلکه مبلغی است که از طریق تبلیغات به سرمایه کسب و کار باز می گردد. برای مثال برای یک کسب وکار که به ساخت اپلیکیشن می پردازد، بازدید از وب سایتشان آنقدر مهم نیست که خرید اپلیکیشن هایشان برایشان مهم است.

حال سوال پیش می آید که این بازگشت سرمایه (ROI) چگونه محاسبه می گردد. به کمک یک نمونه محاسبه را برای شما توضیح خواهیم داد. برای مثال شما قصد دارید برای فروش کتابی با قیمت ۸۵۰۰۰ تومان، در وب سایتی که به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ بنر شما ۱۰۰۰۰ تومان میگیرید (CPM) به انداره یک میلیون بار نمایش، کمپین تبلیغات بنری درخواست کنید.

 

سوالی که پیش می آید این است که آیا این کمپین تبلیغاتی می تواند برای ما مناسب باشد؟

در اینجا باید به کمک فرمول زیر مبلغی که صرف هزینه این کمپین تبلیغاتی می شود را محاسبه کنیم:

(هزینه کمپین تبلیغات بنری: تعداد نمایش های درخواستی/ ۱۰۰۰ * CPM بر حسب تومان)

(۱۰۰۰۰۰۰/۱۰۰۰ * ۱۰۰۰۰ = ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان)

 

حال برای اینکه دریابید تبلیغات شما موثر است یا خیر، باید محاسبه کنید که در هزینه ای که صرف می کنید با فروش چند تا از کتاب هایتان به سرمایه شما باز می گردد؟ شما باید ۱۱۸ تا کتاب بفروشید تا هزینه تبلیغات شما بازگردد و هیچ سودی هم نخواهید برد. تازه باید این هم حساب کنید که فقط درصدی از بینندگان بنر شما در سایتی وارد وب سایت شما شده و همچنین تعدادی محدود از آنها کتاب شما را می خرند و فقط با یک دوره تبلیغات شما نمی توانید هزینه دوره اول تبلیغات خود را بدست بیاورید! فرض کنید ۵% از همه افراد بیننده وارد سایت شما شده می شوند و اگر از هر ۲۰ نفر که وارد سایت شما می شوند، فقط یک نفر کتاب شما را خریداری کنند، لازم است که برای بازگشت هزینه تبلیغاتتان، ۲۰* ۱۱۸ تا کتاب بفروشید.

به طور حتم متوجه شدید که هزینه دادن بنر به یک وب سایت پاسخگوی نیاز شما نیست و فقط شاید در شناخت وب سایت شما کمی کمک کند.

 

اما سیستم تبلیغات بنری شبکه تبلیغات به ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت می کند و دیگر محدودیتی در مشاهده بنر ها وجود ندارد و به ازای نمایش بنر از هزینه ای که پرداخته اید، کم نمی شود. ازطرفی ممکن است باز در دوره اول کمپین تبلیغاتی خود نتوانید بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشید و به حتما تکرار کمپین به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه مناسبی را تجربه کنید.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “چگونه بازگشت سرمایه تبلیغات بنری را محاسبه کنید
  1. بهرنگ موسوی
    اسفند ۳, ۱۳۹۴ — ۷:۴۷ ق.ظ

    سلام
    وقتی هزینه تبلیغات ۱۰ میلیون تومان است و قیمت کتاب ۸۵ هزار تومان است برای اینکه نقطه سر به سر را حساب کنیم، باید بدانیم فروش هر کتاب چقدر سود دارد. اگر فرض کنیم هر کتاب ۲۰% سود فروش دارد، یعنی فروش هر کتاب ۱۷ هزار تومان سود در بر خواهد داشت پس برای اینکه هزینه تبلیغ را از طریق فروش کتاب دراوریم باید ۱۰.۰۰۰.۰۰۰/۱۷.۰۰۰=۵۸۹ کتاب بفروشیم.
    تقسیم عدد ۱۰ میلیون به قیمت کتاب، عددی بی معنی است و مفهوم خاصی ندارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !