15245445

چگونه با قابلیت فیلتر Google Analytics یک نمای دیگر از یک کمپین داشته باشیم؟

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : فرید اسدی - ۶ آبان ۱۳۹۳

یکی از قابلیت‌های خوب گوگل آنالیتیکس، فیلتر کردن گزارش‌ها است. با این امکان می‌شود هر گونه کمپین، سورس، مدیوم یا دیگر موارد مرتبط را محدود یا جداسازی کرد.

از این امکان می‌شود استفاده‌های بسیاری برد… به عنوان مثال اگر یک کمپین آمار شما را به هم ریخته یا به هر نحوی باعث شده کار آنالیز برای شما سخت گردد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. ما به عنوان مثال می‌خواهیم آمار کمپین mytest را از میان آمار خود حذف کنیم.

حال، چگونه این کار را انجام دهیم؟

برای این کار ابتدا وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شده و از منوبار بالا گزینه Admin را انتخاب کنید. حال از بخش View گزینه Filters را انتخاب کنید، + New Filter را بفشارید تا وارد محیط ساخت فیلتر شوید.

filters

خب، الان باید نام فیلتر خود را در قسمت Filter Name وارد کنید و از قسمت Filter Type، نوع فیلتر را انتخاب کنید. ما اینجا می‌خواهیم آمار ورودی از طریق کمپین‌ mytest را از بین دیگر آمار حذف کنیم! پس گزینه Exclude را می‌زنیم و در قسمت Filter Field، از میان گزینه‌ها Campaign Name را mytest وارد می‌کنیم و در پایان گزینه Save را می‌فشاریم. تغییرات از همین لحظه اعمال می‌شوند و دیگر نام این کمپین را در میان آمارهای آنالیتیکس خود نمی‌بینید.

filter-type

اکنون یک سوال مطرح می‌شود! چگونه دسترسی یک سری آمار از یک کمپین‌ را با یک فرد به اشتراک بگذاریم؟

خب، شما می‌توانید برای این کار ابتدا یک View جدید بسازید! برای این کار به Admin رفته، در قسمت View روی نمای (View) فعلی کلیک کنید و Create New View را بفشارید.. حال نام View خود را در قسمت Reporting View Name وارد کنید و Create New را برنید.. در حال حاظر View جدید برای شما ساخته شد! برای فیلتر کردن و محدود سازی آمار به قسمت Filters همین View بروید و همانند قبل نام را وارد کنید اما در قسمت Custom، گزینه Include را انتخاب کنید  و در قسمت Filter Field کمپین، سورس یا … را انتخاب کنید و در آخر گزینه Save را برنید. حالا می‌توانید آمار این نما را با کسانی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید : )

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !