handshake-blue-background

چگونه با محتوا روابط موثر ایجاد کنید

بازاریابی محتوا - نویسنده : رامین جابری - ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

هنگامی که یک مشتری، نیازی را شناسایی می‌کند، دقیقا به سوی ارائه دهنده سرویس نمی‌رود تا نیازش را برآورده کند. البته با یک جستجو در گوگل و گشت و گذار در اینترنت، مشتریان شما می‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند. اما محتوا یکی از مواردی است که برای مشتری در هنگام خرید سنگینی می‌کند و همان طور که می‌دانید، یک محصول بدون راهنما، هیچ گونه ارزشی برای یک مشتری ندارد.اگر میخواهید در مورد کانتنت مارکتینگ (content marketing) بدانید پیشنهاد می‌کنم مقاله بازاریابی محتوا چیست را در آکادمی ای‌نتورک مطالعه کنید.

بازی فروش، فقط دیگر به فروش یک محصول ختم نمی‌گردد و باید بتوانیم روابط معنی دار با مشتریان خود ایجاد کنیم. در ادامه این مطلب به پنج تاثیری که بازاریابی محتوایی روی ارتباط با مشتریان می‌گذارد می‌پردازیم:

content-relations

بازاریابی محتوا موثر روی افزایش تعداد مشتریان تاثیر می‌گذارد:

محتوا موثر که در حقیقت همان محتوای آموزشی است، هسته اصلی روابط فروش به حساب می‌آید. شما باید به مشتری خود آموزش دهید که چرا باید محصول شما را انتخاب کنند. برای کسب‌وکار های پیشرفت کرده، محتوا حکم یک منبع کم هزینه برای افزایش مشتری را دارد.

محتوا نیاز ها را برآورده می‌کند و خود نیازی دیگر بوجود نمی‌آورد:

هر محصولی برای برآورده کردن یک نیاز و برطرف کردن مشکلی بوجود آمده است. محتوا شما هم در همین مسیر حرکت می‌کند؛ اما با ظاهری دیگر وارد عمل می‌گردد. پس سعی کنید نیاز مشتریان خود را با محتوا برطرف کنید.

محتوا باعث ایجاد اعتماد می‌گردد:

هنگامی که به مشتریان خود اطلاعاتی را ارائه می‌دهید که راز های هر کسب‌وکاری به حساب می‌آیند؛ در حقیقت به آنها دری از اطمینان باز می‌کنید. با ادامه دادن این روند، مطمئن باشید که روابط مستحکمی با مشتریان خود ایجاد خواهید کرد.

content marketing-public relations

محتوا برند شما را به یک بشر شبیه می‌کند:

مشتریان دوست دارند محصولات را از انسان‌ها خریداری کنند، نه از برند‌ها. محتوا به برندها چهره‌ای می بخشد که باعث می‌شود مشتریان بیشتر حس کنند با انسان‌ها طرف هستند تا با یک برند.

با محتوا مکالمات معنی دار تسهیل می‌گردند:

محتوا به صورت خود به خود باعث ‌می‌شود که مشتریان با شما وارد صحبت شوند و مشکلاتشان را بیان کنند تا شما بتوانید در ادامه استراژی خود نیاز آنها را برآورده کنید. پس سعی کنید با طرح سوالات متوجه شوید که مشتریان شما به چه محتوایی نیاز دارند.

 

در مطلب بعدی ای که در مورد محتوا است، در ارتباط با مقایس بندی تلاش به فروش بوسیله محتوا صحبت خواهیم کرد.

 

 

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !