julian-001

چگونه تبلیغات بنری توانست به یک نانوایی کمک کند؟

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : شایان شلیله - ۲۲ مهر ۱۳۹۳

شاید کمی عجیب به نظر بیاید که یک نانوایی زنجیره‌ای در کالیفورنیا تصمیم بگیرد که برای تبلیغات خود از شبکه تبلیغات بنری گوگل بهره ببرد؛ اما با نگاهی کلی به این کمپین متوجه خواهید شد که نانوایی جولین با فکر جلو رفته و تصمیم درستی در مورد تبلیغاتش گرفته است.

 

اول بگذارید نگاهی به تاریخچه نانوایی جولین بیاندازیم:

خانم باربارا اسکویر در سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت که با سرمایه محدود و به واسطه استعداد نان‌پزی اش وارد عرصه نان شده و نانوایی جولین را تاسیس کند. نانوایی جولین با شعار اینکه به فکر سلامت خریدارانش است و برای همه قشری هم نان تولید می‌کند، توانست نظر همه را در آمریکا به خود جلب کند. در ادامه این برند برای کسانی که کلا لبنیات نمی‌خورند نان تولید کرد و توانست میان وگن‌ها هم محبوب گردد.

 

نگاهی اجمالی به کمپین نانوایی جولین:

 

اهداف:

– افزایش نرخ تبدیل آنلاین: وارد شدن ترافیک به فروشگاه آنلاین نانوایی جولین

– افزایش فروش حضوری: تعداد خریداران حضوری افزایش یابد

– افزایش بازدید کلی: افزایش اطلاع رسانی در مورد نانوایی جولین

 

روش:

– استفاده از سیستم هدفگیری مجدد و نمایش بنرها در وب‌سایت‌هایی که با صنعت نان و کلا خورد و خوراک ارتباط دارند.

– استفاده از هدفمندی جغرافیایی برای جذب افراد نزدیک به فروشگاه‌های حضوری.

 

نتایج:

– نرخ تبدیل ۳۵ درصد افزایش یافت

– بازدید کلی ۳۳۰ درصد افزایش یافت

– این کمپین باعث شد که نانوایی جولین کمی از رویه تبلیغاتی آنلاین همیشگی خود، یعنی سئو فاصله گرفته و به فکر روش‌های مفید و موثرتر دیگر هم بیافتد.

 

*** هیت اسکویر که به عنوان مدیر بازاریابی در نانوایی جولین به فعالیت می‌پردازد، همیشه مشتاق بوده که روش‌های جدیدی را برای تبلیغات این برند تست کند و پس از کلی بررسی متوجه می‌شود که تبلیغات بنری گوگل ممکن است پاسخگوی نیازشان باشد. هنگانی که هیت متوجه می‎‌شود که می‌تواند از هدفمندی هم بهره ببرد، درمی‌یابد که به هدف نهایی خود خواهد رسید و به دلیل اینکه نانوایی جولین در مناطقی خاص فعال است، تصمیم می‌گیرد که از هدفمندی جغرافیایی بهره ببرد.

 

در کل نتیاج این کمپین نشان داد که هر محصولی، جا برای عرضه آنلاین دارد و تبلیغات آنلاین فقط برای یک سری محصولات خاص بوجود نیامده و حتی محصولاتی چون نان می‌توانند مخاطب هدف خود را در اینترنت پیدا کند.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

شایان شلیله

اگر می‌خواین منو بیشتر بشناسین، اسممو تو گوگل سرچ کنین... :دی

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “چگونه تبلیغات بنری توانست به یک نانوایی کمک کند؟
  1. مرکز توزیع شارژ ارزان
    مهر ۲۷, ۱۳۹۳ — ۸:۳۶ ق.ظ

    درصورتی درسته که فرهنگ خرید انلاین در منطقه هدف وجود داشته باشه و جا افتاده باشه, همچنین هزینه های آن کم باشد. در ایران هزینه های ارسال زیاد است به همین دلیل نمیتوان روی بخش انلاین برای کالاهای با قیمت کم سرمایه گذاری کرد.

  2. اسی
    مهر ۲۷, ۱۳۹۳ — ۹:۵۱ ق.ظ

    متاسفانه من تبلیغاتی رو که تست کردم حتی هزینه ی خود تبلیغات رو برنگردونده.اینجا رو هنوز تست نکردم

    • رامین جابری
      مهر ۲۷, ۱۳۹۳ — ۲:۳۵ ب.ظ

      خوب بستگی به متدهایی که استفاده کردین داره و اینکه ممکن هستش که متدهاتون در مدت زمان طولانی جوابگوی نیاز تبلیغاتیتون باشن.

    • shahryar
      مهر ۲۹, ۱۳۹۳ — ۹:۰۹ ب.ظ

      به نظر بنده بازار هدف شما مشکل داشته ولی واردش نشیم
      من نظر شخصیم این هست که حتما نباید تبلیغات رو فقط برگشت پول تلقی کنیم شاید خیلی وقت ها هست تبلیغات برای بنده فقط جنبه اعتباری و ساخت برند و استفاده اون در بازه زمانی دیگر باشد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !