چگونه کار خود را تبلیغ کنیم

چگونه کار خود را تبلیغ کنیم ؟

طراحی کمپین تبلیغاتی - نویسنده : حسین موسوی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

تبلیغات آنلاین به خاطر ویژگی های مانند هزینه کم و جذب مخاطب هدف امروزه مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. همچنین بر خلاف انواع دیگر تبلیغات که امکان مدیریت و آنالیز و بررسی کمتری وجود دارد در تبلیغات اینترنتی به طور دقیق و کامل می‌توان اثر بخشی کمپین را بررسی نمود. در این مقاله یاد می‌گیریم چگونه کار خود را تبلیغ کنیم و راهکارهای دنیای آنلاین برای جذب مشتری چیست؟

چگونه کار خود را تبلیغ کنیم: استفاده از فروم ها

مدتی است که کسب‌وکار های نوپا به یک روش جدید برای اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از کاربرانشان رو آورده اند که توانسته برای خیلی از آنها مفید واقع شود. این روش، ایجاد یک فوروم برای ثبت اخبار و اطلاعیه ها و همچنین رسیدگی به موارد خاصی است که کاربران با آنها مواجه می‌شوند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که فوروم‌ها دارای ترافیک بسیار بالایی هستند و کاربران برای حل مشکلاتشان قبل از اینکه با پشتیبانی تماس بگیرند، به فوروم ها مراجعه می‌کنند. حداکثر مدت زمانی که رسیدگی روزانه به فروم از شما می‌گیرد، فقط یک ساعت خواهد بود و این وقت بیشتر صرف تایید نظرات و ثبت مطالب می‌گردد.

خیلی از شرکت‌های شناخته شده هم از فوروم ها استفاده می‌کنند. یکی از خصوصیات منحصر به فرد فوروم‌ها در این است که هر کاربر می‌تواند تجربیات خود را ثبت کرده، تا دیگر کاربران بتوانند از آنها بهره ببرند. برای مثال در فوروم‌های شرکت گوگل تعداد زیادی از مشکلات، توسط کاربران ثبت شده و افرادی که در بخش پشتیبانی شرکت گوگل به فعالیت می‌پردازند به همراه دیگر کاربران برای حل مشکلات، نظرات خود را مطرح می‌کنند. اگر می خواهید در مورد تبلیغات اینترنتی بیشتر بدانید مقاله چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم را مطالعه کنید.

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم: یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

راه اندازی وبلاگ علاوه بر اینکه برای برندینگ مناسب و روش خوبی محسوب می‌شود یک راه ارتباطی با مشتریان و جدب مخاطب به شمار می‌رود. از نکات مهم وبلاگ نویسی حفظ جریان نوشتاری و تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با حوزه فعالیت کسب و کار را می‌توانیم اشاره کنیم.

  1. اولین قانون در وبلاگ نویسی عدم کپی محتوای دیگر سایت ها است.
  2. سعی کنید اعتماد را برای مخاطبین ایجاد کنید. (استفاده از مراجع و ذکر منبع امار).
  3. طراحی وبلاگ و نوع محتوای را به گونه‌ی در نظر بگیرید که امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی آسان گردد.
  4. سعی کنید محتوای خیلی کوتاه و یا خیلی بلند به طوری که باعث خستگی کاربر شود را انتشار ندهید.

چگونه کار خود را تبلیغ کنیم: با مشتریان قدیمی در ارتباط باشید

اکثر کسب‌وکار ها گمان می‌کنند که با انجام یک معامله، دیگر کارشان با مشتریشان تمام شده و نیازی نیست که دوباره ارتباطی با آن مشتری برقرار کنند. در صورتی که چنین ذهنتی کاملا مخرب است و مشتری قدیمی می‌تواند منبعی برای فروش های آینده شما باشد.شما می‌توانید بر اساس برنامه زیر ارتباطات خود را تنظیم کنید:

–  یک لیست تهیه کنید: هر کسب‌وکاری اطلاعات ارتباطاتی خود را به صورت سازماندهی شده نگه‌داری می‌کند. روش های بایگانی متفاوتی وجود دارد و یکی از این روش ها تهیه لیست به کمک نرم‌افزار اکسل است. شما می‌توانید به اطلاعات پنج سال گذشته خود مراجعه کرده و تمام اطلاعات مکتوب و ثبت شده در کامپیوتر را در یک فایل اکسل ثبت کنید. اکسل این امکان را در اختیار شما گذاشته تا تمام اطلاعات مشتریان قبلی خود شامل تلفن، ایمیل، آدرس و غیره را یکجا جمع‌آوری کنید.

– به درستی متدهای ارتباطی خود را انتخاب کنید: تماس‌های تلفنی یکی از روش‌های مستقیم ارتباط گیری هستند که اکثرا مفید و موثر واقع می‌شوند و همچون خبرنامه‌ها و ایمیل‌ها به راحتی نادیده گرفته نمی‌شوند. البته کاملا مشخص است که تماس‌های تلفنی زمان بسیاری از شما می‌گیرند و بهتر است این نوع روش را برای مشتریانی به کار ببرید که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. از طرفی می‌توانید برای مشتریان دیگرتان ایمیل ارسال کنید؛ البته این ایمیل‌ها در صورتی Spam نمی شوند که آنها را به کمک نرم‌افزارهای ارسال ایمیل شخصی سازی کنید.

– تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی بگویید: حتما لازم نیست برای برقراری ارتباط با یک مشتری به دنبال دلیلی بگردید تا او را توجیه کنید. کافی است که از حقیقت صحبت کنید و با مشتریتان تماس بگیرید و بگویید که مدت طولانی‌ای از آخرین صحبت ما گذشته، خواستیم تا جویای حال و احوال شما شویم و اگر کمکی از دست ما بر می‌آید، ما در خدمت شما هستیم. انجام این کار حتما به فروش شما کمک خواهد کرد و همچنین اگر صحبتی از خرید محصولی شد، شما می‌توانید با عنوان کردن یک تخفیف جزیی، میل به خرید فرد را تا حد زیادی افزایش دهید.

فراموش نکنید که بدون ارتباطات قوی نمی‌توانید خدمات خود را به صورت عمده عرضه کنید؛ پس نهایت سعی خود را در ارتباط گیری با مشتری کنید و نگذارید به راحتی از ذهن‌شان محو شوید. زیرا همان موقع است که رقیبان شما از راه می‌رسند.

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم: استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی جهت ایجاد تعامل و گفتگو بین کاربران به وجود آمده است و البته می‌توان به رایگان از همین بستر جهت ارتباط و معرفی محصول و خدمات به کاربران استفاده کرد. شما می‌توانید تبلیغات و پیشنهادات خود را در فیسبوک ارایه دهید یا از طریق توییتر به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط باشید. برای عملکرد بهتر به نکات زیر توجه کنید :

  • برای هر یک از شبکه های اجتماعی یک طرح بازاریابی جدا در نظر بگیرید
  • پست های خود را به صورت منظم انتشار دهید
  • از ابزارهای انالیز و مانیتور شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  • سعی کنید در کنار محتوای متنی از محتوای تصویری بیشتر استفاده کنید
  • وضعیت فعالیت رقبا را مقایسه کنید
  • استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پر طرفدار را فراموش نکنید

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !