117

چگونه در توئیتر تبلیغاتمان را آغاز کنیم

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲۳ تیر ۱۳۹۳

کمتر کسی است که با فناوری اطلاعات و تکنولوژی سر کار داشته و تا به حال نام شبکه اجتماعی توئیتر را نشنیده باشد. این شبکه اجتماعی در ۱۵ جولای سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد ولی در آن زمان کاربران این شبکه اجتماعی بیشتر به چشم یک سرویس میکروبلاگینگ به توئیتر نگاه می کردند تا یک شبکه اجتماعی.سایت توئیتر سیستم محتوایی بسیار ساده ای دارد و کاربران باید پست های خود را در ۱۴۰ کارکتر (حرف) جای دهند. البته در نظر داشته باشید که لینک های شما هم شامل همین ۱۴۰ کارکتر می شوند.

اخیرا در کشور ایران نه تنها اشخاص حقیقی بلکه کسب و کار ها و به خصوص کسب و کار های اینترنتی هم در توئیتر فعالیت می کنند. برای اینکه شما بتوانید در این شبکه فعالیت موثری در مسیر موفقت کسب و کارتان داشته باشد، باید نکاتی را در نظر بگیرید که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. نکات مرتبط را نیز در مقاله بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی می توانید مطالعه کنید.

۱. اولین قدم برای موفقیت در توئیتر، این است که محیطی ایجاد کنید که درخور کسب و کار شما باشد. اولین چیزی که در توئیتر نظر شما را به خود جلب، عکس پروفایل است. برای عکس پروفایل شک نکنید که بهترین گزینه لوگوی کسب و کار شما خواهد بود. فقط سعی کنید در میان پس زمینه لوگو و خود لوگو، تضادی ایجاد کنید که بهتر دید شود.

پس از اینکه عکس پروفایلتان را انتخاب کردید، نوبت به کاور شما می رسد؛ اگر می خواهید که لوگوی کسب و کارتان بیشتر به چشم آید، کافی است که از یک کاور تک رنگ استفاده کنید. در مورد کاور سعی کنید از عکس هایی که ساده هستند استفاده کنید. فراموش نکنید که عکس های بیش از حد رنگی می تواند باعث آزار چشم بازدید کننده باشند.

ولی بهتر است قبل از انتخاب کاور به سراغ تصویر پس زمینه حساب کاربری توئیترتان بروید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک تصویر پس زمینه با استفاده از ترکیب رنگی ای که از آن در لوگو و طراحی سایتتان استفاده کردید، بوجود آورده و در قسمت Settings، Design آپلود کنید. البته تصاویر پس زمینه خود توئیتر هم بسیار خوب طراحی شده اند و از آنها هم می توانید استفاده کنید. فراموش نکنید که شرکت خود را با زبان ساده روی کاور توئیترتان معرفی کنید.

twitter-setting

twitter-profile

twitter-design

۲. دومین مسئله نحوه تبلیغات در توئیتر است که در ایران شدیدا با این موضوع به مشکل برخورد کرده ایم. زیرا توئیتر تبلیغات حساب های کاربری ایرانی را تحت پوشش قرار نمی دهد. بهترین کاری که می توان انجام داد این است که در درجه اول افراد و کسب و کارهایی را دنبال (Follow) کنید که به شما مرتبط هستند و از سویی دیگر حتما از ارجاع به سایتتان غافل نشوید. برای مثال سعی کنید صفحه مختص به یک محصولتان را در توئیترتان قرار دهید تا دنبال کنندگانتان (Followers) بتوانند با محصولا شما آشنایی پیدا کنند.

اگر در وب سایتتان پایگاه خبری دارید، حتما خبر های خود را در حساب کاربری توئیترتان منتشر کنید. البته این لینک ها هیچ وقت کافی نیستند و باید توضیحی کوتاه هم در کنار لینک قرار دهید. شما حتی می تواند تیزر های تبلیغاتیتان را در یوتیوب و آپارات آپلود کرده و آنها را در توئیتر به اشتراک بگذارید.

حتما از دو سایت کوتاه کننده لینک bitly.com و goo.gl استفاده کنید. البته تجربه نشان داده که  goo.gl در سئو تاثیر مثبت می گذارد.

۳. می توان گفت که توئیتر، تنها شبکه اجتماعی ای است که در آن می توان یک مراسم را در قالب یک میکروبلاگینگ زنده گزارش کرد. پس اگر همایش یا رویدادی را برگزار می کنید، فراموش نکنید که می توانید از توئترتان برای گزارش زنده استفاده کنید.

۴.هشتگ ها (#) هم یکی از بهترین روش های تبلیغاتی هستند که شما بوسیله آنها می توانید در سطح دنیا دنبالکننده پیدا کنید. هشتگ و واژه ای که در کنارش قرار می گیرد در حقیقت عامل ایجاد کننده صفحه ای به نام واژه به کار رفته است که همه پست هایی که در آنها این هشتگ و واژه قرار گرفته باشد، در صفحه ایجاد شده نمایان می گردد. فراموش نکنید که هشتگ هایی را در زیر توئیت هایتان قرار دهید که به متن توئیتتان مرتبط باشد.

۵. اشاره کردن (Mention) که با علامت (@) صورت می گیرد هم یکی از علائمی است که بوسیله آن می توانید در پستی که مربوط به یک شخص خاص است، او را خاطر نشان کنید. کافی است علامت (@) را زده و سپس نام حساب کاربری شخص مورد نظر را وارد کنید.

*فراموش نکنید که در حین هشتگ زدن و اشاره کردن، نباید فاصله ایجاد کنید.

در زیر به دو نمونه موفق حساب های کاربری توئیتر که یکی مختص یک برند تولید بستنی و دیگری یک خبرگزاری است اشاره می کنیم.

۱. بستنی کاله (@KallehIC) : برند کاله نیازی به معرفی ندارد و همه ما آن را می شناسیم. بخش بستنی های کاله دارای یک حساب کاربری در توئیتر است که ۶۲۶ نفر دنبالکننده دارد و یک نمونه موفق محسوب می شود. برند کاله در طراحی صفحه اش فقط از برندش به عنوان عکس پروفایل استفاده کرده است. در تصویر پس زمینه یک تصویر از تصاویر خود توئیتر به کار رفته است.

توئیت های این صفحه اکثرا درباره بستنی هستند و در آن می توانید اعلامیه های جالبی در مورد بستنی های کاله را مشاهده کنید. در خیلی از پست ها هشتگ و اشاره کردن دیده می شود.

twiitter-sample-profile

۲. وب سایت خبرگزاری های ایران (@webna) : صفحه رسمی توئیتر وبنا دارای ۳۹۱۴ نفر دنبال کننده است و می توانید در این صفحه مشاهده کنید که از لوگوی وبنا به عنوان تصویر حساب کاربری استفاده شده و همچنین در تصویر پس زمینه می توانید طراحی صورت گرفته توسط خود وبنا را مشاهده کنید.

در صفحه توئیتر وبنا رویداد های مهم کشور به صورت زنده و در قالب میکروباگینگ ارائه می شوند و حتی می توانید در گزارشات، هشتگ ها و اشارات به افراد را مشاهده کنید. اکثر پست های موجود در توئیتر وبنا مربوط به وب سایت ها هستند که در حقیقت کار وبنا معرفی آنها است.

twitter-webna

۳. شبکه تبلیغات (anetwork@) هم دارای یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر است که دارای ۲۵۶ دنبال کننده است. توئیت های ثبت شده در این حساب کاربری بیشتر به پست های همین وبلاگ و اعلامیه های مهم مربوط می گردند.

twitter-anetwork

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “چگونه در توئیتر تبلیغاتمان را آغاز کنیم
  1. reza
    فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ — ۷:۵۶ ق.ظ

    ممنون از اطلاعات مفیدتون .
    اما یه سوال که همیشه من رو اذیت میکنه ، چطور میشه ارتباط نزدیکتری با افراد جدیدتر برقرار کرد.من خودم به شخصه فقط حس میکنم باید مطلب رو به اشتراک گذاشت . همین !
    آیا راهی پیشنهاد می کنید ، حالا چه در توییتر چه در فیسبوک و … که افراد جذب صفحه بکنیم.( جدا از ارائه مطالب مفید )
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !