Goodbye-Goodyear-blimp_3

چگونه فیسبوک به بالون‌های هوایی گودیر راه پیدا کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲۸ مهر ۱۳۹۳

گودیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لاستیک و تایرهای خودرو ها است که همیشه در اوج بوده و توانسته با روش‌های تبلیغاتی حساب شده، به یکی از بهترین‌های حوزه کاری خود تبدیل شود. بازاریابان گودیر به شدت به روش‌های بازاریابی مدرن به خصوص روش‌های آنلاین علاقه بسیاری دارند و به همین دلیل است که هیچ وقت با اجرای ایده‌های جدید مخالفت نمی‌کنند.

گودیر در سال ۱۹۲۵ تصمیم گرفت که کمی روی فضاهای تبلیغاتی متفاوت آفلاین تمرکز کند و تیم بازاریابی گودیر پس از مدت‌ها تفکر، تصمیم گرفتند که کمپین بالن‌های هوایی را به راه بیاندازند که ایده بسیار جذابی هم به نظر می‌آمد. اما متاسفانه از روز اول تیم گودیر تصمیم گرفتند که این بالن‌ها را برای استفاده عمومی ممنوع کرده و فقط برای مشتری‌ها و مهمانان از آنها بهره ببرند. ولی پس از مدتی تیم گودیر نظر خود را تغییر داد و شرایطی ایجاد کرد تا مردم هم از بالن‌های گودیر بهره ببرند.

اخیرا گودیر توانسته به واسطه شبکه اجتماعی فیسبوک و همین بالون‌های مشهورش یک کمپین تبلیغاتی موفق به راه اندازد که در ادامه نگاهی سریع به آن خواهیم داشت:

 

صنعت: خودرو

استراتژی: بازاریابی در فیس‌بوک – بازاریابی آنلاین

کشور: ایالات متحده آمریکا

 

چالش: آژانس تبلیغاتی رابر به گودیر پیشنهاد داد که کمپینی به واسطه شبکه اجتماعی فیسبوک به راه اندازد و در این کمپین بالون‌های هوایی مشهور گودیر حضور پیدا کنند. هدف این بود که در محیط فیسبوک پلتفورمی بوجود آورند که بتواند به صورت همزمان به خلبانان بالون هوایی، محتوا منقل کند.

راه حل: گودیر یک اپلیکیشن به نام Message in Sky در فیسبوک بوجود آورد که بوسیله آن کاربران می‌توانستند برای دوستان خود که قبلا در اپلیکیشن فیسبوک Check-in کرده بودند، پیام ارسال کنند. البته جالب اینجاست که این پیام‌ها پس از تایید خلبان، روی بالن هوایی به نمایش گذاشته می‌شدند. این پیام‌ می‌توانست تبریک تولد، آرزوی یک روز خوش و غیره باشد.

نتیجه: حدود دو هزار نفر به این اپلیکیشن پیوستند و از آن برای دوستانشان پیام ارسال کردند و بخش جالب اینجاست که به محبوبیت این بالون‌ها به شدت افزوده شد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !