image

چگونه متوجه شوید که از نسخه Universal گوگل آنالیتیکس بهره می‌برید

گوناگون - نویسنده : فرید اسدی - ۱۱ مهر ۱۳۹۳

مدت طولانی‌ای است که شرکت گوگل یک بروزرسانی برای سرویس Analytics خود ارائه داده که Universal نام دارد و به کاربران این سرویس امکانات بسیار بیشتری نسبت به نسخه Classic خود ارائه می‌دهد. اما سوال اینجاست که از کجا می‌توان متوجه شویم که از کدام نسخه Analytics بهره می‌بریم.
از دو طریق می‌توانیم Classic یا Universal بودن حساب کاربری Analytics
۱. بخش Property حساب کاربری
۲. کد ردیابی
اگر از نسخه Universal بهره نمی‌برید، ما مطئمن هستیم که بسیاری از امکانات را از دست می‌دهید.

 

– تشخیص از طریق بخش Property:
در نسخه وب: برای اینکه متوجه شوید از بروزرسانی Universal بهره می‎برید یا خیر، اول باید وارد حساب کاربری خود شده و از صفحه Admin، ستون Property را مشاهده کنید.
نسخه Classic در ستون Property دارای گزینه ای به نام Tracking Code است؛ در صورتی که در نسخه Universal گزینه ای به نام Tracking Info وجود دارد که در آن تنظیماتی چون Session Settings و Organic Search Sources وجود دارد. این تنظیمات فقط در نسخه Universal وجود دارند و در صورت داشتن این تنظیمات، Analytics شما بروزرسانی Universal را دریافت کرده است.

در نسخه اپلیکیشن: تمام اپلیکیشن‌های Analytics فقط با بروزرسانی Universal اجرا می‌گردند.

 

– تشخیص از طریق ردیابی کد:
در اینجا باید به مبدایی بروید که از آنجا اطلاعات را به Google Analytics ارسال می‌کنید و در حقیقت باید وارد صفحه ای شوید که برای اولین بار کد Analytics را در آنجا قرار داده‌اید.
در نسخه وب: اگر شما از کد ردیابی ای استفاده می‌کنید که در آن تکه کد analytics.js قرار دارد، بروزرسانی Universal را دریافت کرده‌اید و اگر در حال استفاده از نسخه Classic باشید، تکه کد ga.js در کد کامل شما قرار دارد.
در نسخه اپلیکیشن: اگر از The Google Analytics Mobile SDK v2.x یا از نسخه جدیدتر این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، بروزرسانی Universal برای شما انجام شده است. اگر از اپلیکیشن‌هایی چون Mobile SDK v1.x یا WAP استفاده می کنید که اطلاعات موبایل‌ها را دریافت کرده و به Analytics ارسال می‌کنند، حتما بروزرسانی دریافت نشده و همچنان نسخه Classic را در دسترس دارید و بهتر است که Analytics را به Universal بروزرسانی کنید.
در دیگر سخت افزار های دیجیتال: اگر از پروتوکل‌ محاسباتی (The Measurement Protocol) بهره می‌برید، حتما بروزرسانی Universal صورت گرفته.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “چگونه متوجه شوید که از نسخه Universal گوگل آنالیتیکس بهره می‌برید
  1. پلی استیشن
    مهر ۱۲, ۱۳۹۳ — ۹:۴۸ ب.ظ

    سلام ممنون از مطلب خوبتون بسیار تشکر

  2. Ahangbaz
    آذر ۲, ۱۳۹۳ — ۲:۴۰ ب.ظ

    با سلام ، چطور میشه کلاسیک رو به Universal تبدیل کرد؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !