success-baby

چگونه موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کنیم؟

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۲ تیر ۱۳۹۳

نرخ کلیک خوردن (CTR). شاخص اصلی اندازه گیری میزان تاثیرگذاری یک تبلیغ آنلاین CTR است. نرخ متوسط این شاخص در صنایع مختلف در جهان از ۰.۲% تا ۵% یا ۱۰% است.

به عنوان یک قانون عمومی، هر چقدر تبلیغات بنری هدفمندتر باشد CTR بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال شما وقتی تبلیغات آنلاین مربوط به فروش راکت تنیس را در وبلاگ هایی که در مورد تنیس می نویسند بگذارید CTR بالاتری نسبت به حالتی خواهید داشت که همین بنر ها را در سایت هایی با موضوع عمومی ورزش قرار می دهید. حال همین بنر ها وقتی در یک سایت عمومی مثل تابناک یا خبر آنلاین قرار می گیرند CTR بسیار پایین تری خواهند داشت.

 

هزینه ی تبلیغات به ازای هر واحد فروش. موردی که محاسبه آن بسیار مهمتر است هزینه پرداختی شما در تبلیغات اینترنتی ست که بابت فروش هر یک راکت تنیس انجام داده اید. یعنی دقیقا محاسبه کنید به ازای فروش هر یک راکت تنیس چقدر پول تبلیغات آنلاین پرداخت کرده اید. در تحلیل های نهاییتان شما به دنبال این نخواهید بود که چگونه CTR را بالا ببرید بلکه شما نگاه می کنید بوسیله تبلیغات بنری چه تعداد از محصول خود را فروخته اید.

مسئله ی پیچیده این است که بتوانید کاربرانی را که از طریق بنرهای شما روی سایت آماده اند از سایر کاربرانتان متمایز کنید که با تعریف کمپین و تعریف URL های مشخص امکان پذیر است و مورد دوم اینکه آیا کاربران مورد نظر از سایت شما خرید می کنند یا فقط وبسایتتان را مشاهده می کنند. که این مسئله نیز با تعریف Goal در سیستم های آمارگیری مثل گوگل آنالیتیکس امکان پذیر است.

در این میان شما باید تعیین کنید کدام یک از بنر هایتان بیشترین ورودی و بیشترین خرید را به شما داده اند و ورودی آنها از کدام سایت ها بوده است. اکثر سرویس های نرم افزاری مدیریت تبلیغات، شبکه های تبلیغاتی، سیستم های همکاری در فروش این اطلاعات و  آمار را ارائه می دهند.

 

برندینگ. همزمان با اینکه CTR و نرخ هزینه ی شما به ازای هر واحد فروش، اهداف بازاریابی مستقیم شما را دنبال می کنند دیده شدن بنر های شما ابزاری ست برای برندینگ. این بنرها برای شما شناخته شدن برندتان و ایجاد یک تصویر ذهنی در ضمیر ناخودآگاه مخاطب را میسر می کند، چه آن کاربر روی بنر شما کلیک کند و چه نکند.

می توان گفت زمانیکه بیننده می خواهد خریدی انجام دهد، این “تاثیرگذاری” دلیلی می شود که به جای پپسی، کوکاکولا را انتخاب کند! برندیگ را بسیار بسیار سخت می توان اندازه گیری کرد، اما شما می توانید در این زمینه قدرتمند باشید.

نوعا فقط شرکت های بزرگتر و جا افتاده تر هستند که بودجه هایی ثابت برای برندینگ دارند. آگاهی از نام های تجاری به وسیله ی سوالاتی مثل این مورد بررسی و اندازه گیری قرار می گیرند: “چه برندهایی را می توانید برای راکت های تنیس نام ببرید؟”

 

منبع

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !