CAC_40

محاسبه هزینه ی جذب مشتری در کسب و کارهای اینترنتی

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : حسین موسوی - ۲۴ تیر ۱۳۹۳

هزینه جذب یک مشتری (CAC) یکی از کمیت های حیاتی بسیار مهم است که در محاسبه سودآوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. محاسبه این کمیت به نسبت آسان است و در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

به عبارت  دیگر CAC به طور متوسط مقدار فروش و هزینه های بازاریابی شما برای بدست آوردن یک مشتری است. این کمیت خود به چند کمیت کوچکتر تقسیم می شوند. این کمیت ها عبارتند از: (CVA) هزینه جذب بازدید کنندگان، (CLA) درصد افرادی که به فرصت فروش محصول و یا ارائه خدمات تبدیل می شوند، (CCA) درصد افرادی است که به مشتری تبدیل شده و هزینه نهایی را پرداخت کرده اند.

 

در نمودار هرمی زیر شما می توانید درکی از مقیاس کمیت های بیان شده نسبت به هم پیدا کنید:

 

برای اینکه بهتر متوجه شوید، یک نمونه را برای شما می آوریم. فرض کنید تیم بازاریابی شما حدود هزار دلار صرف تبلیغات بنری در یک وب سایت می کنند که به ازای دیده شدن از اعتبار شما کم می کند و ۵۰۰ نفر وارد وب سایت شما می شوند. به ازای مقادیر بیان شده، هزینه جذب بازدید کننده شما، ۲ دلار است. اگر ۵% از آنها به فرصت های اولیه شما تبدیل شوند، به ازای هر نفر، ۴۰ دلار هزینه کرده اید.

 

و اگر ۱۰% آنها به خرید محصولات شما بپردازند، یعنی ۴۰۰ دلار هزینه شده تا هر محصول شما به فروش رود که رقم بسیاری به نظر می آید.

البته باید هدف از تبلیغات خود را مشخص کنید، زیرا برای دیده شدن وب سایتتان این سیستم تبلیغاتی مناسب است. البته در نظر بگیرید که در تبلیغات کلیکی که به ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت می شود، دیگر برای دیده شدن بنرتان هزینه ای کم نمی گردد و به طور حتم شما هزینه بسیار کمتری بابت هر فروشنده پرداخت خواهید کرد.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “محاسبه هزینه ی جذب مشتری در کسب و کارهای اینترنتی
  1. علی
    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ — ۸:۱۲ ق.ظ

    روش خوبی برای درامدزایی نیست

  2. م
    مرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۱۰:۵۳ ب.ظ

    نتیجه گیری درست نبود.چون خیلی مواقع هزینه هر کلیک در این روش چند برابر تبلیغ بنری می باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !