underPressure-690x427

چگونه هنگامی که تحت فشار هستید، آرامش خود را حفظ کنید

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

فشار روانی در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل تنیدگی نامیده می‌شود.

تنش ایجاد شده در بدن و واکنش بدن را تنیدگی می‌گوییم و به عبارتی هر عاملی موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، تنیدگی‌زا است. هنگام وارد شدن استرس بدن واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد تا تعادل از دست رفته را باز گرداند که این عمل استرس است.

 

ما تصمیم داریم در این مطلب به دو فرمول اشاره کنیم که به واسطه آنها می‌توانید در شرایط بحرانی، فشار روانی و استرس خود را کنترل کرده و آرامش‌تان را حفظ کنید.

 

فرمول یک: START

 

به واسطه فرمول START، شما می‌توانید از افزایش فشار روانی پیشگیری کنید:

 

Stand Up – S (از جای خود بلند شوید): در مورد استراتژی خود صحبت کرده و نقشه خود را تشریح کنید. به دیگران اجازه ندهید که شما را تحت فشار قرار دهند و به راحتی به آنها خیر بگویید و از پاسخ منفی نترسید.

 

Trust – T (اعتماد): به خود و دیگران اعتماد کنید.

 

Action – A (عمل): به استراتژی و نقشه‌های خود عمل کنید و در صورت لزوم عقب نشینی کنید. تمام مواردی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند را از بین ببرید.

 

Respond – R (جوابگویی): مسئولیت پذیر بوده و نسبت به مسئولیت‌های خود پاسخگو باشید. همیشه از مدیران و اعضای تیم خود آگاه بوده و به طور پیوسته جویای عقیده آنها شوید.

 

Take it Easy – T (آسان بگیرید): وضعیت خود را جدی گرفته، ولی زیادی به خود سخت نگیرید. همیشه اماکن اینکه برای ما جایگزینی انتخاب شود وجود دارد و به همین دلیل به نفع شماست که فشار روانی خود را کنترل کنید. پس به قول معروف ریلکس باشید.

 

فرمول دو: SWITCH

 

این فرمول برای کسانی است که عمیقا درگیر استرس شده اند و به آنها کمک می‌کند تا به آرامش برسند.

 

STOP – S (توقف): اگر به طور مداوم در دوندگی هستید، در گوشه‌ای نشسته  و سعی کنید حرکات بی‌مورد خود را متوقف کنید.

 

Wait – W (صبر): مطمئن باشید که صبر کردن به شما کمک می‌کند تا خرابکاری رخ ندهد.

 

Inhale – I (تنفس): تنفس کرده و از هوای تازه لذت ببرید. تنفس باعث می‌شود که ذهن شما پاک شده و پردازش‌های داخل مغزتان، به تعادل برسند و بتوانید احساسات و منطق خود را به خوبی تفکیک کنید.

 

Think – K (تفکر): در مورد شرایطی که درون آن قرار دارید، تامل کنید. سعی کنید متوجه شوید که در چه وضعیتی هستید و دریابید که دلایل اصلی ایجاد چنین شرایطی، چه مواردی هستند.

*مهم: همیشه به نسبت مدت زمانی که گمان می‌کنید برایتان کافیست که به تفکر بپردازید، به خود زمان بیشتری دهید.

Calculate – C (محاسبه): زمان را محاسبه کرده و برنامه ریزی کنید. اهداف خود و تیمتان را مشخص کرده و آنها را به نسبت بزرگیشان به اهداف ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید. در حقیقت اهداف شما باید قابل اندازه گیری، عملی، واقع گرایانه و تحقق آنها محدود به زمانی خاص باشد. به چنین اهدافی، اهداف هوشمند می‌گویند.

 

Head and Proceed – H (مسیر خود را ادامه دهید): حال که مشخصا وظایف مشخص شده، وقت آن است که نقشه خود را عملی کنید و به مسیرتان ادامه دهید.

 

سخن آخر: مشخصا ما با از دست دادن هر فرصت، بیشتر دچار نگرانی شده و به هم می‌ریزیم. اما موضوع اینجاست که خیلی اوقات، همه این موارد رخ داده و متوجه آن نشده ایم.  پس سعی کنید روندی را بوجود بیاورید که آگاهانه باشد و اگر یک مدیر هستید فراموش نکنید که تنش شما هیچ چیزی را پیش نمی‌برد و تمام افراد زیر دست شما هم تحت همان تنش شما احساس ناراحتی کرده و مشکلات اصلی شما را حل نخواهند کرد.

 

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !