1041_20_map-view-reebok-iphone-app

چگونه ویژگی شخصی سازی باعث موفقیت اپلیکیشن ریباک شد؟

تبلیغات آنلاین - نویسنده : سروش عباسی - ۱۶ مهر ۱۳۹۳

شرکت ریباک که از سال ۲۰۱۱ به آدیداس پیوسته، در سال ۲۰۰۹ و قبل از پیوستن به آدیداس یک کمپین تبلیغاتی بسیار متفاوت، تحت یک اپلیکیشن مختص به سیستم عامل iOS راه اندازی کرد. بد نیست نگاهی سریع به این کمپین موفق از این شرکت مشهور داشته باشیم:

صنعت: مد

استراتژی: بازاریابی موبایلی، بر اساس موبایل، بازاریابی آنلاین

منطقه: اروپا

سال: ۲۰۰۹

 

چالش: گروه ساخت اپلیکیشن موبایل M&C Saatchi Mobile، اپلیکیشنی برای سیستم عامل iOS عرضه کرد که Your Reebok نام داشت. اولین اپلیکیشنی که به کاربرانش اجازه می‌داد تا طرح کتانی ورزشی مورد نظرشان را ریخته و آن را سفارش دهند.

 

راه حل:

– Your Reebok با این اپلیکیشن انقلابی در شخصی سازی محصولات ورزشی به پا کرد.

– به کاربران این امکان داده شد تا جنس، نوشته و رنگ کتانی خود را انتخاب کرده و دقیقا به آنچه که می‌خواستند برسند.

– طرح‌ها قابل بارگذاری بود و حتی کابران می‌توانستند آن را برای ریباک محل خود بوسیله ایمیل ارسال کرده و آن را زودتر تحویل بگیرند.

1042_20_ventilator-customisation-reebok-iphone-app

 

نتیجه: کاربران توانستند بوسیله نقشه این اپلیکیشن به راحتی مدل طراحی شده برای منطقه زندگیشان را دیده و تغییرات مورد نظرشان را روی آن اعمال کنند. ریباک حرفی از فروشش نزد؛ ولی در آغاز سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که بازخورد خوبی دریافت کرده و باز هم به سراغ اپلیکیشن‌های موبایل خواهد رفت.

 

*** این شرکت همچنان از این شیوه های تبلیغاتی نوین بهره می‎‌برد و حتی در داخل شرکتش بخشی برای تولید اپلیکیشن‌های موبایل بوجود آورده است.

در حال حاضر خیلی از برندهای مشهور مد و لباس برای خود اپلیکیشن موبایل عرضه کرده اند و می‌توان گفت امروزه این روش بازاریابی به شدت مرسوم شده. البته اپلیکیشن‌هایی که بر اساس هدف گذاری جغرافیایی عمل می‌کنند و در آنها ویژگی شخصی سازی برای کاربر فراهم آمده، نتایج بسیار بهتری را برجای گذاشتند. پس دنیای موبایل را دست کم نگیرید و از این موقعیت به درستی بهره ببرید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سروش عباسی

وقتی خودم رو از همه چیز خالی میکنم ایده های جالبی به ذهنم میرسه... همیشه سعی میکنم رویاهامو زندگی کنم. با من در ارتباط باشید، از ارتباط جدید به شدت استقبال میکنم .

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “چگونه ویژگی شخصی سازی باعث موفقیت اپلیکیشن ریباک شد؟
  1. arash
    مهر ۱۷, ۱۳۹۳ — ۱۱:۴۰ ق.ظ

    اگر میشه بازم از این مطالب بگذازید به شدت دنبال تحقیقات در مورد شخصی سازی در فضای مجازی هستم ممنون که تجربه ی جدیدی را به من آموختید.
    عالی بود

  2. فهیمه
    مهر ۱۸, ۱۳۹۳ — ۵:۴۲ ق.ظ

    عالی بود.
    من کارشناس مارکتینگ هستم، از روش های بازاریابی جدید و مدرن خیلی خوشم میاد اما متاسفانه خیلی از این روش ها قابل اجرا در ایران نیستند و بعضی از آنها هم در فرهنگ ایرانی جواب گو نیست.
    متشکرم

  3. پلی استیشن
    مهر ۱۸, ۱۳۹۳ — ۷:۱۳ ب.ظ

    سلام عالی بود. امیدوارم شرکت های ایرانی هم بتونند حداقل برا کاسبی کردن هم برنامه بدند و نظر مشتری هاشون را بخواند ما که همش کپی برداری ساخت چین را دیدیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !