IMG10062015

چگونه کمپین‌های PPC خود را بودجه بندی کنید؟

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : محمد عربگری - ۲۵ آبان ۱۳۹۳

یکی از چالش‌هایی که آگهی‌دهندگان تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) همواره با آن درگیر هستند، بودجه‌بندی کمپین‌های تبلیغاتی است. اکثر تبلیغ دهندگان گمان می‌کنند که برای تست یک سرویس PPC، باید بودجه‌بندی آنها حداقلی باشد که ارائه دهنده سرویس آن را تعیین کرده.اما در حقیقت چنین ذهنیتی برای کسب‌وکارهای بزرگ و یا درحال توسعه باعث می‌شود که آگهی‌دهنده فقط خاطره بدی از تبلیغات PPC در ذهن خود ثبت کند. از این رو بد نیست که کمی با اصول بودجه‌بندی آشنا شده و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در گام نخست باید بدانید، مهمترین عاملی که روی بودجه‌بندی شما در تبلیغات PPC تاثیر می‌گذارد، هدف‌گذاری است که بر اساس اهداف اصلی شما معین می‌گردند. هر وب‌سایتی می‌تواند اهدافی چون فروش (Sale)، اشتراک گیری (Get Subscribe)، جذب کاربر (Sign Up) و افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) را معین نماید و این اهداف باید از زمان راه‌اندازی وب‌سایت تعریف شوند تا اطلاعات همواره به ثبت برسند و شما را در روند بررسی وضعیت اهداف یاری کنند. البته شما می‌توانید به این منظور از گوگل آنالیتیکس بهره ببرید.

pay per click

در ادامه پس از بررسی هدف (Goal) لازم است ترافیک وب‌سایت خود را بررسی کرده و سپس به سراغ ورودی‌های ترافیک‌تان رفته و ببینید که کاربران بیشتر از چه درگاه‌هایی وارد وب‌سایت شما شده اند. در مرحله آخر لازم است که Conversion Rate را بررسی کرده و سپس وارد مرحله بودجه‌بندی بر اساس آن شوید.

البته درگاه‌های ورودی به این منظور بررسی می‌شوند که برای نمونه ممکن است کمپین شما فقط برای افزایش اطلاع‌رسانی (Awareness) بوده و انتظار داشته باشید که پس از اتمام کمپین تبلیغاتی خود بیشتر در موتور‌های جستجوگر، جستجو شوید.

برای اینکه راحت‌تر بودجه‌بندی را درک کنید، تصمیم گرفتیم که در دو نمونه زیر، دو مدل مرسوم بودجه‌بندی را عنوان کنیم:

بودجه‌بندی بر اساس بازه زمانی:

خرده فروش آنلاین X به صورت متوسط روزانه ۱۰۰۰ ورودی داشته و از این ورودی‌های خود، تعداد ۵۰ خرید برایش حاصل می‌شود. نرخ تبدیل (Conversion Rate) بدست آمده ۵% خواهد بود که با تقسیم تعداد خرید بر تعداد ورودی‌ها بدست می‌آید. اکثر وب‌سایت‌ها در چنین شرایطی می‌خواهند نرخ تبدیل را حفظ کرده و فقط ورودی‌های خود و در نهایت فروش‌شان را افزایش دهند.

درنظر بگیرید که X تصمیم دارد فروش خود را دو برابر کند؛ در اینجا، بودجه بندی بر اساس ورودی‌ قبلی X صورت می‌پذیرد:

۱۰۰۰ (تعداد ورودی ما) × ۳۰ (بازه زمانی کمپین) × نرخ کلیک

اگر نرخ هر کلیک سرویس PPC برابر با ۱۰۰ تومان باشد، شرکت X باید برای دوبرابر کردن فروشش، حدود ۳۰۰ هزار تومتن هزینه کند.

 

بودجه بندی بر اساس هدف:

خرده فروش X فقط می‌خواهد از طریق سرویس PPC، ۳۰۰ فروش داشته باشد. در اینجاست که ما باید به سراغ هزینه هر فروش رفته و برای بدست آوردن بودجه این هدف محاسبه زیر را انجام دهیم:

هزینه هر فروش= (۵۰/۱۰۰۰) × هزینه هر کلیک

بودجه= ۳۰۰ × هزینه هر فروش

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

محمد عربگری

از وقتی با دنیای وب آشنا شدم همیشه به اون دید یک بستر برای کسب دانش، اطلاعات و پیرو این‎دو درآمدزایی رو داشتم. به همین خاطر به بحث تجارت الکترونیک و خدمات تحت وب بسیار علاقه‎مند هستم؛ مدتی هست در حوزه ارتباط با مشتری و همینطور طراحی کمپین‎های تبلیغاتی فعالیت میکنم، در نگاه من تبلیغات یک هنره و هنر هم حد و مرز نداره.

تبلیغات

متاسفانه دیدگاه‌ها بسیته شده است .

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !