mmp

چگونه یک بازاریاب مدرن باشید

گوناگون - نویسنده : سهیل رزمجوی - ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

بازاریابان مدرن افرادی هستند که تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته اند و عمدتا دارای دو بعد علمی و هنری هستند. تکنولوژی به این افراد ابزار ها، تکنیک ها و استراتژی هایی اهدا کرده تا این افراد بتوانند معنای حقیقی مدرنیته را فهمیده و آنرا تجربه کنند. برای آشنایی با خصوصیت های یک بازاریاب مدرن کافیست که ادامه این مطلب ما را مطالعه کنید:

بعد علمی بازاریاب مدرن:

– ردیابی عملکرد: بازاریابی دیگر نمی‌تواند به عنوان یک مرکز هزینه مطرح گردد و یک بازاریاب مدرن باید تمام فعالیت های بازاریابی و کمپین ها را به درستی ردیابی کند.

– فعالیت ها: با منابع مناسبی که وجود دارند و امکاناتی که در اختیار بازاریابان مدرن است، این افراد باید به کارشناسی در بودجه بندی و برنامه ریزی فعالیت‌ها تبدیل گردند.

– تحلیل: بازیابان مدرن باید در کسب اطلاعات بی اندازه حرفه ای عمل کنند تا بتوانند گرایش مخاطبان عمده خود را شناسایی کرده و این زمانی تحقق می‌یابد که شما بتوانید توده ای از اطلاعات را به کمک تحلیل‌گر ها غربال کنید.

– عملکرد کمپین‌ها: ابزار هایی وجود دارند که هر بازاریابی بوسیله آنها می‌توانید کمپین‌های خود را ردیابی کرده و عملکرد آنها را تخمین بزنید.

 

بعد هنری بازاریاب مدرن:

– نوشتن محتوا: Inbound Marketing، محتوا گرایی را به دنیای بازاریابان مدرن افزود و استراتژی تولید محتوا به بازاریابان نشان داد که محتوا های تخصصی می‌توانند چه تاثیری بی نظیری بر مخاطبان بگذارند.

– دارایی های تصویری: محتوا های تصویری، توجه مخاطبان و مشتریان را به شدت جلب می‌کنند و به همین دلیل است که چنین محتواهایی مورد توجه خود بازاریابان مدرن هم قرار گرفته اند.

– رسانه‌های اجماعی: رسانه‌ها اجتماعی راه و روش ارتباط گیری با مشتریان را به شدت تغییر دادند و به بازاریابان نشان دادند که راه های دیگری هم برای ارتباط موثر با مشتریان وجود دارد.

– بازاریابی ایمیلی: اکثر بازاریابان مدرن با طراحی ایمیل‌های سودمند سروکار دارند و از این رو طراحی و ایجاد محتوای خوب برای این ایمیل ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

این مطلب از یک اینفوگرافی برگرفته شده که قبلا آن را منتشر کرده‌ایم و اینفوگرافی یاد شده، در مورد همین دو بعد بازاریاب مدرن بود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سهیل رزمجوی

خلاقیت، تنوع و شادی از واژه های مهم زندگی ام هستن، به همین دلیل ​مهمترین علایق زندگی من فعالیت در زمینه مارکتینگ و تبلیغات میباشد، چون تمام واژه ها رو می توانم در این حرفه لمس کنم. از برخورد با چالش ها و موانع نمیترسم و از حل کردن آنها لذت میبرم. اهل شومن بازی نیستم و سرم به کارم خودمه، دوم و سوم برام معنی نداره چون باید اولین بود، عاشق خوردن لازانیا و کله پاچه ام، هیچی دیگه خیلی هم کوووولم :دی

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !